بیش از ۱۳۵ میلیون دلار کالا از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به خارج از کشور صادر شد

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه از صادرات ۱۳۵ میلیون و ۴۶۰ هزار دلار انواع کالای تولیدی از صنایع و کارخانه های این شهرستان به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش فرینا، فرامرز امیدی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا در مورد عملکرد گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه در ۹ ماه سپری شده از سال جاری، افزود: در مدت مذکور بیش از ۴۵۹ هزار و ۶۳۰ تن انواع کالا به ارزش ۱۳۵ میلیون و ۴۶۰ هزار دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به مقصد بیش از ۵۰ کشور صادر شد.
امیدی اظهار کرد: عمده کالاهای صادر شده از طریق این گمرک از آغاز امسال تا پایان آذر شامل اقلامی چون هیدروکربن سبک و سنگین، کاشی و سرامیک، گچ و سیمان، انواع شیشه، آبمیوه و رانی، محصولات پلاستیکی، کاغذ و مقوا، مصنوعات ریخته گری، حلال و تینر، بیسکویت و سایر تولیدات بوده است.
به گفته وی، کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ترکیه و قزاقستان پنج کشور عمده خریداران کالاهای ایرانی و مقصد کالاهای صادراتی از شهرستان ساوه هستند.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه در خصوص واردات کالا از طریق گمرک منطقه نیز گفت: در ۹ ماه سپری شده امسال بیش از ۸۱ هزار و ۴۷۴ تن کالا به ارزش ۲۱۵ میلیون و ۳۸۸ هزار دلار وارد شد.
امیدی تاکید کرد: شیوع ویروس کرونا باعث شد روند صادرات و واردات کالا از منطقه ویژه اقتصادی کاوه با محدودیت‌هایی مواجه شود.
وی عنوان کرد: کالاهای وارداتی از بیش از ۳۵ کشور جهان وارد شده است که عمدتا سرمایه‌ای، واسطه‌ای، ماشین‌آلات و تجهیزات خط تولید، مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی کاوه از جمله خمیر کاغذ، پوره، کنستانتره، کویل آلومینیوم، مواد پلاستیکی و اشیاء ساخته شده از این مواد، چدن و آهن، پاکت آبمیوه، آبمیوه، شیشه و مصنوعات شیشه‌ای، محصولات شیمیایی آلی، ماشین آلات و تجهیزات خط تولید است.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه، مبدا اغلب کالاهای وارداتی به گمرک ساوه را کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، عراق، چین، آلمان، هند، کره جنوبی و ایتالیا عنوان کرد.
امیدی بیان کرد: در این مدت ۱۱۴ هزار و ۵۲۰ تن کالا به ارزش ارزی ۳۵۴ میلیون دلار به صورت ترانزیت خارجی واصل شد که شامل تجهیزات، ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی شهر صنعتی کاوه یا کارخانه های در حال تاسیس هم در شهر کاوه و هم در منطقه ویژه اقتصادی کاوه بوده است.
شهرستان ساوه با برخورداری از بزرگترین شهر صنعتی کشور (کاوه)، منطقه ویژه اقتصادی و شهرک های صنعتی احمدآباد، نوبران و غرق آباد با فعالیت افزون بر ۶۰۰ کارخانه، محل اشتغال بیش از ۴۵ هزار کارگر است. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.