برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد ارس

آئین تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد ارس با حضور مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی، معاون فرهنگی ،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس و جمعی از مدیران سازمان و نمایندگان انجمن های فرهنگ و هنر ارس در سالن اجلاس سازمان منطقه آزاد ارس برگزار گردید.

به گزارش فرینا، در ابتدای این جلسه محسن نریمان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی هنری اقدام گرفته در ارس گفت: سازمان منطقه آزاد ارس در حوزه فرهنگ و هنر در زمینه های مختلف از جمله برگزاری جشنواره فیلم و عکس ارس، تئاتر خیابانی، اکران فیلم های سینمایی، مسابقات فرهنگی ، نشر و کتاب، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و ... اقدامات شاخصی داشته و عملکرد قابل قبولی داشته است.
نریمان هدف از امضای تفاهمنامه مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور را ایجاد وحدت رویه و ریل گذاری جهت تسریع در اجرای برنامه ها عنوان کرد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه مدیران کل ارشاد مناطق آزاد هم رده با مدیران کل استان ها می باشد که این امر می‌تواند به سرعت ارتباطات و تسریع در فرآیندهای اداری اهالی هنر در مناطق آزاد کمک کرده و ظرفیت‌های دو مجموعه را مکمل هم کند.
وی ادامه داد: تلاش بر این است شرایط مناسبی برای فعالیت بخش غیردولتی و فرهنگ، هنر و رسانه در ارس فراهم شود و از ظرفیت ایجاد شده در سیاست‌گذاری، حل مشکلات و دغدغه اهالی فرهنگ و هنر و حمایت‌ از فعالان این عرصه قدم‌های اساسی برداشته شود که در این زمینه انتظار می‌رود همراهی هنرمندان نیز مبنای کار باشد.
در ادامه مدیرکل دفتر هماهنگی امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی بسترهای اداری بیشتر برای حمایت و سیاستگذاری است و تلاش کرده ایم در چند سال گذشته از تصدی گری به سمت حمایت و سیاست گذاری فعالیت‌های فرهنگی حرکت نماییم و تصدی گری امور را به هنرمندان بسپاریم تا بتوانیم بخش اقتصاد فرهنگ و هنر را بیش از گذشته فعال کنیم.

علی غیاثی اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌های تشکل‌های هنری نیازمند توانمندسازی و منسجم‌سازی است و نقش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سپردن کارها و امور به هنرمندان است و از این رو باید با ایجاد تشکل‌های قوی و منسجم به تحقق امور پرداخته شود.

غیاثی اجرای طرح خواهرخواندگی شهرهای مرزی با کشورهای همسایه که توسط شورای توسعه پایدار مصوب شده را در منطقه آزاد ارس خواستار شد و افزود: توسعه ارتباطات فرهنگی با کشورهای همسایه زمینه ساز تقویت اقتصادی برای فعالین و کشور می باشد که انتظار می رود با توجه به ارتباطات خویشاوندی و روابط فرهنگی مشترکی که بین منطقه آزاد ارس و کشورهای همسایه وجود دارد این ارتباط پررنگ تر و پرثمره تر شود.
 همچنین در این مراسم ابراهیم نصیری عملکرد چند ساله خود در دوره تصدی گری مدیریت حوزه مدیریت فرهنگی هنری و نمایندگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارس را تشریح کرد .
 در پایان از زحمات ابراهیم نصیری بعنوان نماینده سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه آزاد ارس تجلیل و سعید شیرمحمدی به عنوان مدیرکل جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد ارس معرفی شد.
 گفتنی است در حکمی که از سوی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای سعید شیرمحمدی بعنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد ارس انتخاب گردیده است.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.