مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی(ره):

با لایروبی کانال دسترسی آبراه خورموسی، تردد شناورهای پهن پیکر با سهولت انجام می شود

به دنبال آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ لایروبی آبراه خور موسی با اعتباری بالغ بر 4000 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی، تردد شناورهای پهن پیکر با آبخور بالای سیزده و نیم متر با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

به گزارش فرینا، عادل دریس با اشاره به آغاز عملیات لایروبی کانال دسترسی آبراه خورموسی بیان داشت: با انجام 3/5 میلیون‌ مترمکعب لایروبی در مسیر 26 کیلومتری این آبراه که همراه با عملیات هیدروگرافی مولتی‌بیم (آب‌نگاری چند پرتویی) است، عمق این کانال از 9 به 13/5 متر نسبت به تراز CD (عمق مرجع) افزایش خواهد یافت.

دریس در خصوص مزایای حاصل از انجام لایروبی در این آبراه که مجتمع بندری امام‌خمینی(ره) را به خلیج‌فارس و آب‌های آزاد بین‌المللی متصل می‌کند، اظهار داشت: با تکمیل این پروژه بزرگ، عمق لازم در رسوبات سخت و نرم کانال خورموسی به 13/5متر و عرض مسیر نیز به 300 متر می‌رسد.

وی همچنین کاهش مدت زمان تردد عملیات دریایی و افزایش توان برنامه‌ریزی را از دیگر مزیت‌هایی عنوان کرد که پس از انجام لایروبی این کانال به دست خواهد آمد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی(ره) خاطرنشان کرد: پس از اتمام لایروبی مسیر کانال دسترسی آبراه خورموسی، علاوه تعمیق آن، مدت زمان انتظار کشتی‌ها و در نتیجه ضریب اشغال اسکله‌ها کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت و اسکله‌های مجتمع بندری امام‌خمینی(ره) پذیرای تعداد شناورهای بیشتری خواهد بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.