با حضور ویدئوکنفراسی رییس جمهور؛

بهره‌برداری هم‌زمان از 8 طرح پرورش میگو و ماهی در قشم

8 طرح حوزه شیلات و پرورش آبزیان با سرمایه‌گذاری 2 هزار 996 میلیارد ریال روز پنجشنبه (25 دی‌ماه) توسط رییس دولت تدبیر و امید افتتاح شد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری برنا، با سرمایه‌گذاری انجام‌شده از سوی بخش خصوصی و با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

در زمان احداث و اجرای این پروژه‌های حوزه شیلات و پرورش آبزیان 200 نفر در آن‌ها اشتغال داشتند و با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 426 نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

فاز اول پرورش ماهی در قفس متعلق به شرکت‌های شرکت هیراد کاوه ساحل قشم و شریف دریا پویان قشم، با سرمایه‌گذاری یک هزار و 673 میلیارد ریال و درمجموع با ظرفیت تولید 6 هزار تن ماهی در سال در زمان احداث برای 40 نفر و با بهره‌برداری 104 نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کنند.

همچنین 6 مجموعه پرورش میگو متعلق به شرکت‌های دریانوردان، صافی دریای قشم، پدیده صدف قشم، اتحاد مهر کانی، عظیم ساحل قشم و شرکت تعاونی میگو دشت کنار سیاه قشم با سرمایه‌گذاری یک هزار 323 میلیارد ریال، برای 160 نفر در زمان احداث فرصت شغلی ایجاد کرده و با بهره‌برداری 322 نفر در آن اشتغال خواهند داشت.

درمجموع با آغاز به کار 6 طرح پرورش میگو 6 هزار 120 تن به ظرفیت تولید میگو و با بهره‌برداری از این  2 طرح پرورش ماهی در قفس 6 هزار تن به ظرفیت تولید ماهی کشور افزوده خواهد شد.

گفتنی است، روز پنجشنبه 25 دی‌ماه 1399، در جلسه ویدیو کنفرانسی با حضور رییس جمهور، 27 پروژه منطقه آزاد قشم در دو بخش دولتی و خصوصی بااعتبار ارزی بیش از 240 میلیون دلار و 17 هزار و 430 میلیاردی در پنج حوزه صنعت نفت، گاز و انرژی، تولیدی، شیلاتی، عمرانی و گردشگری که برای جامعه محلی، 2 هزار و 263 فرصت شغلی ایجاد کرده، افتتاح شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.