استاندار آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی دریچه‌ی ورود به اوراسیا است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی تنها دروازه ارتباطی و دریچه ورود جمهوری اسلامی ایران به کشورهای اتحادیه اوراسیا است.

به گزارش فرینا، محمدرضا پورمحمدی در نشست فوق العاده شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و تعدادی از مدیران و فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: گسترش ارتباطات با کشورهای همسایه از اولویت‌های اصلی آذربایجان شرقی است و خوشبختانه از سوی معاون اول رئیس جمهور و وزارت صنعت، معدن و تجارت،مسئولیت توسعه مناسبات کشورمان با کشورهای همسایه از جمله ارمنستان، به آذربایجان ‌شرقی واگذار شده است.

پورمحمدی با اشاره به مواضع کشورمان در قبال مناقشه قره‌باغ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، گفت: جمهوری اسلامی ایران در جریان این مناقشه، با رویکرد بی‌طرفانه تمامی تلاش خود را برای حفظ مرزهای بین‌المللی، پایان جنگ و توسعه صلح و دوستی در بین دو کشور به کار گرفت.

وی، آذربایجان شرقی را تنها دروازه ارتباطی و دریچه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اتحادیه اوراسیا برشمرد و گفت: انتظار داریم دفتر اتحادیه اوراسیا در استان، تأسیس شود و منطقه آزاد ارس نیز آماده حمایت همه‌جانبه در این خصوص است.

استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به موقعیت ترانزیتی ویژه استان، گفت: توسعه مناسبات اقتصادی و احداث بازارچه‌ها و شهرک‌های صنعتی مرزی از برنامه‌های جدی استان برای توسعه مناسبات با کشورهای دوست و همسایه است.

 پورمحمدی در پایان سخنان خود بر توسعه همکاری‌های مشترک از قبیل نمایشگاه مشترک توانمندی‌ها و توسعه ارتباطات علمی و دانشگاهی تاکید کرد.

 گفتنی است، در این نشست تعدادی از فعالان اقتصادی استان به بیان نقطه نظرات خود در خصوص بهبود و رشد تعاملات اقتصادی ما بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان پرداختند.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.