توسعه گردشگری مناطق آزاد قشم و کیش با کشور عراق

نشست هماهنگی توسعه گردشگری و برپایی تورهای مشترک بین مناطق آزاد قشم و کیش با کشور عراق به میزبانی منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس، نشست هماهنگی توسعه گردشگری بین جزایر قشم و کیش با کشور عراق با حضور علیرضا امری کاظمی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این سازمان و نمایندگانی از منطقه آزاد کیش و کشور عراق در دفتر این مدیریت برگزار شد.

بررسی راهکارهای افزایش گردشگران ورودی از کشور عراق به ایران به‌ویژه با محوریت گردشگری در جزایر جنوبی کشور در پساکرونا و معرفی پتانسیل‌های گردشگری درمانی و سلامت قشم از موضوعات اصلی این نشست بود.

محور مهم دیگر این نشست بررسی امکان استفاده از ظرفیت سه منطقه آزاد اروند، کیش و قشم برای ترانزیت و میزبانی گردشگران عراقی و کمک به تسهیل این سفرها با توجه به قوانین حاکم بر مناطق آزاد کشور بود.

همچنین برقراری مسیر گردشگری دریایی بین جزایر قشم و کیش برای تبادل گردشگران بین این دو منطقه آزاد، برگزاری تورهای ترکیبی با مشارکت این دو جزیره و راهکارهای جلب سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه، از دیگر مباحثی بود که در این نشست موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. 

شایان‌ذکر است، علیرضا امری کاظمی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و علی موقر، رییس اداره گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، رییس دفتر نمایندگی صبای هما در کیش، نماینده شرکت الاحسان المتحده در ایران، عضو هیات انجمن شرکت‌های مسافرتی و جهانگردی شعبه جنوب عراق و مدیرعامل شرکت هواپیمایی و مسافرتی الاحسان المتحده بصره و مسوولان و فعالان گردشگری بخش خصوصی جزیره (هتل آوینا و آژانس مسافرتی فلامینگو) در این نشست حضور داشتند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.