در حاشیه دومین هفته از فستیوال ورزشی جزیره فعال در پارک زیتون؛

تشویق شهروندان به ورزش همگانی و ایجاد فضای مساعد برای ورزش دوستان در روزهای کرونایی قشم

دومین دوره فستیوال ورزشی جزیره فعال با شرکت جمعی از ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش های همگانی در پارک زیتون شهر قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاري برنا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم که به عنوان یک ورزشکار با لباس ورزشی در این فستیوال شرکت کرده بود در حاشیه برگزاری این فستیوال با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به توسعه ورزش های همگانی در کشور و با بیان اتفاقات جدید در عرصه مدیریت ورزش و جوانان منطقه آزاد قشم گفت: با تفویض اختیارات وزیر ورزش و جوانان به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مدیریت ورزش و جوانان سازمان به صورت مستقل و بعنوان عضوی از خانواده معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان و با دستور حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان، کار خود را آغاز کرد.
مرتضی شیخ زاده افزود: از آن زمان روسای هیات های ورزشی منطقه آزاد قشم با پیشنهاد مدیرعامل سازمان به صورت مستقیم از فدراسیون های کشور حکم گرفتند و یکی از این هیأت ها هیات ورزش های همگانی منطقه آزاد قشم است.
شیخ زاده تصریح  کرد: اگر همه رشته های ورزشی را شاخه های یک درخت درنظر بگیریم ورزش های همگانی تنه آن درخت محسوب می شود و در واقع حیطه فعالیت هیات ورزش های همگانی به نوعی همه ورزش ها را شامل می شود.
وی، تشویق مردم جزیره به ورزش کردن از طریق اجرای برنامه های متنوع و ایجاد فضای مساعد برای ورزشکاران قشم که بخاطر شیوع کرونا از لحاظ جسمی و روحی آسیب های جدی دیده اند را دو هدف عمده این معاونت در عرصه ورزش خواند و گفت: براین اساس هیأت ورزش های همگانی با مشارکت هیات پرورش اندام و بدن سازی منطقه آزاد قشم، فستیوال ورزشی جزیره فعال را که همه هفته روزهای جمعه در پارک زیتون برگزار می شود، راه انداری نموده اند. 
به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، ورزش هیچ وقت تعطیل بردار نیست و بخصوص شرایط مطبوع و مطلوب آب و هوایی قشم برخلاف شرایط متفاوت آب و هوایی در بسیاری از نقاط  دیگر کشور، فرصت گرانبهایی است که نهایت استفاده را از آن باید برد.
شیخ زاده نحوه و کیفیت اجرای دومین برنامه فستیوال ورزشی جزیره فعال را در پارک زیتون قابل قبول خواند و یادآور شد: با توجه به ایام شهادت حضرت فاطمه(س) با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قشم، تمثال و پارچه نوشته های عزاداری ویژه این ایام درمحل و صحنه فستیوال نصب شده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان موفقیت در عرصه ورزش را منوط به اتصال آن به فرهنگ دانست و گفت: همانطور که در منطقه آزاد قشم کتاب خواندن را به یک استاندارد نسبی رساندیم اگر ورزش را نیز در برنامه روزانه مردم بعنوان یک فرهنگ وارد کنیم، می توان امیدوار شد که سطح فرهنگ جامعه بیش از  پیش ارتقاء خواهد یافت.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.