طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تصویب شد

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون از تصویب طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی دوغارون پس از ده سال انتظار در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبرداد.

به گزارش فرینا، محمد رستمی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: تصویب این طرح پس از ده سال انتظار در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یکی از دغدغه ها و خواسته های به حق و مهم مردم شهرستان تایباد را تحقق بخشید.
رستمی با اشاره به اینکه منطقه ویژه از سال 89 فعالیت رسمی خود را آغاز نموده است افزود: تصویب طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی دوغارون یک گام موثر و مهم در رشد و توسعه اقتصاد شرق کشور است و شهرستان مرزی تایباد را به یک اشتغال زایی در شرق کشور تبدیل خواهد نمود. 
وی افزود: حجم کل سرمایه گذاری در 8700 هکتار طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی دوغارون 2700 میلیارد تومان است که میزان اشتغال در کل طرح 41 هزار نفر است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی دوغارون دارای 8700 هکتار بوده و از کاربری های مختلف همچون (گردشگری، درمانی، صنعتی، کشاورزی، تجاری ) برخوردار است.
رستمی گفت: دوغارون یکی از مرزهای مهم کشور با افغانستان و کشورهای آسیایی میانه است که منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با قرار گرفتن در نقطه صفرمرزی و همجواری با استان ولایت هرات افغانستان سرمایه گذاران زیادی به خاطر بازار خوب آن علاقه مند به سرمایه گذاری در منطقه ویژه هستند.
وی افزود: تلاش می کنیم تا قدرت سرمایه گذاران بومی منطقه را افزایش بدهیم تا بتوان آنها هم در منطقه ویژه  اقتصادی دوغارون سرمایه گذاری کنند چرا که هرچه تعداد سرمایه گذاران افزایش یابد دغدغه اشتغال در منطقه کمترخواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.