استاندار سيستان و بلوچستان:

توسعه محدوده، جامعه محلي چابهار را با منطقه آزاد آشتي داد

توسعه پايدار زماني اتفاق مي‌افتد كه تمام ابعاد توسعه ديده شده و مورد توجه قرار گيرند، استاندار سيستان و بلوچستان با بيان اين مطلب گفت: اين همان رويه‌اي است كه طي چند سال گذشته در چابهار مورد توجه و مطالعه قرار گرفته و با توسعه محدوده منطقه آزاد و الحاق شهر به منطقه آزاد، شكل اجرايي و عملياتي به خود گرفته است.

به گزارش فرینا، احمدعلي موهبتي، ضمن قدرداني از عملكرد سازمان منطقه آزاد در پيشبرد طرح توسعه محدوده در چابهار، گفت: ماحصل اقدامات و برنامه‌هايي كه منطقه آزاد در پيش گرفته اين است كه امروز شاهد توسعه متوازن در چابهار هستيم. به اين معنا كه علاوه بر توسعه اقتصادي و تجاري، در چابهار توسعه فرهنگي و اجتماعي نيز در حال تحقق است. توسعه پايدار زماني اتفاق مي‌افتد كه تمام ابعاد توسعه ديده شده و مورد توجه قرار گيرند. اين همان رويه‌اي است كه طي چند سال گذشته در چابهار مورد توجه و مطالعه قرار گرفته و با توسعه محدوده منطقه آزاد و الحاق شهر به منطقه آزاد، شكل اجرايي و عملياتي به خود گرفته است.

موهبتي تاكيد كرد: تغيير نگاه مردم چابهار به منطقه آزاد از جمله دستاوردهاي برجسته منطقه آزاد در سال گذشته است. چنانكه طي سال‌هاي مردم چابهار به هيچ عنوان نگاه مثبتي نسبت به منطقه آزاد نداشته و آن باري اضافي بر دوش شهر قلمداد مي‌كردند. اما امروز و به واسطه خدمات و اقدامات منطقه آزاد در محدوده چابهار و همچنين مناطق همجوار، اين نگاه تغيير كرده و منطقه آزاد به نوعي موتور توسعه شهر چابهار و همچنين مناطق همجوار شده است.

استاندار سيستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به اينكه امروز در منطقه آزاد چابهار يك نگاه علمي و هدفمند وجود دارد، افزود: براي نخستين بار شاهد آن هستيم كه برنامه‌هاي منطقه آزاد چابهار با توجه به اسناد بالادستي و اهداف اوليه‌اي منطقه آزاد تدوين و ترسيم مي‌شود. چنانكه منطقه آزاد چابهار علاوه بر اينكه براي 14هزار هكتار محدوده برنامه جامع دارد، براي 68هزار هكتار محدوده جديد هم كه به منطقه آزاد الحاق شده، نقشه راه مدون ترسيم كرده كه در نهايت كل محدوده در مسير توسعه همگام و همسو شوند.

وی در بخش ديگري از صحبت‌هايش با تاكيد بر ظرفيت‌هاي توليدي و صنعتي چابهار، افزود: دو دهه غفلت تاريخي نسبت به حوزه توليد و صنعت سبب شده بود كه منطقه آزاد چابهار تنها روي مقوله تجارت برنامه داشته باشد و از صنعت عقب بيفتد. ليك طي 5سال گذشته يك جهش و چرخش در حوزه توليد و صنعت در چابهار رخ داده و چابهار در مسير صنعتي شدن قرار گرفته است. حجم بالاي پروژه‌هاي اجرا شده و در حال اجرا نويدبخش يك قطب صنعتي و توليدي در تنها بندر اقيانوسي ايران است كه به سهولت به بازارهاي جهاني دسترسي داشته و منبع ارزآوري و درآمدي پايدار براي اقتصاد ملي خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.