مصوبه معافیت مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد تجاری به کجا رسید

نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه معافیت مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد تجاری محصور مانند کیش که امکان کنترل مبادی ورودی و خروجی در آن وجود دارد، برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، سید احسان خاندوزی در نشست با اعضای مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش، با تاکید بر نقش مهم سرمایه گذاران بخش خصوصی در رشد و ارتقا مناطق آزاد خواستار پیگیری جهت ایجاد معاونت تسهیل کسب و کار در چارت سازمان منطقه آزاد کیش برای پیگیری و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کیش شد.

وی اظهار کرد: این اقدام می تواند الگوی مناسبی برای سایر مناطق آزاد و نیز شهرهای کشور باشد.

نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ذکر توضیحاتی درباره مصوبه مالیات بر ارزش افزوده و حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد تجاری و اصلاحات مورد نظر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: پس از بررسی مجدد و انجام اصلاحات، این مصوبه برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شده است.

وی بیان کرد: طبق مفاد این مصوبه و در صورت تصویب در شورای نگهبان، مناطق آزاد محصور مانند کیش که امکان کنترل مبادی ورودی و خروجی در آن وجود دارد، کماکان از معافیت مالیات بر ارزش افزوده برخوردار خواهند بود.

خاندوزی با اشاره به عضویت خود در هیئت مقررات زدایی، از فعالان اقتصادی کیش و سایر مناطق آزاد درخواست کرد مشکلات خود در این زمینه را جهت بررسی به این هیئت ارجاع دهند.

به گزارش ایسنا، تعیین مدت ساخت برای پروژه ها و اخذ جرایم تاخیر در تکمیل پروژه بدون کار کارشناسی دقیق و در نظر گرفتن مشکلات خاص جزیره مانند تحریم ها و نوسانات ارزی، تعطیلی پروژه ها از نیمه اسفند تا پایان فروردین به علت ممنوعیت تردد کامیون ها، تعطیلی های رسمی و همچنین عدم تردد لندیکرافت ها در زمان بدی آب و هوا و نیز بروکراسی اداری و زمان بر بودن پروسه اخذ پروانه و مجوزها یکی از مباحث و نکات مهم مطرح شده در این نشست بود. سرمایه گذاران بخش خصوصی کیش با اشاره به نقش کلیدی کیش و مناطق آزاد در جلوگیری از خروج سرمایه ها به خارج از کشور و نقش بخش خصوصی در عمران و آبادانی این مناطق، از تصویب بخشنامه ها و قوانین مغایر با قانون چگونگی اداره مناطق آزاد گلایه کردند. مصوبه حذف معافیت مالیات بر ارزش‌افزوده مناطق آزاد و همچنین اخذ مالیات از حقوق کارکنان شاغل در مناطق آزاد دو نمونه از موارد مورد اشاره بودند.

لیلا سلیمانی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.