واردات مواد اولیه و صنعتی به منطقه آزاد اروند 69 درصد افزایش یافت

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از 460 میلیون دلار مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی به منطقه آزاد اروند وارد شده‌است گفت: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 69 درصد افزایش دارد.

به گزارش فرینا، سیدعلی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واردات مواد اولیه و ماشین آلات با کمترین تشریفات و بروکراسی اداری و همچنین بدون ثبت سفارش کالا برای تسهیل فعالیت واحدهای صنعتی به صورت حمل یکسره به گمرکات آبادان و خرمشهر انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال 99 حمایت‌های خوبی از بخش تولید از سوی سازمان منطقه آزاد اروند انجام شده که از راهبردهای اصلی ورود مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی مورد نیاز بخش صنعت در این منطقه بوده است.

موسوی افزود:میزان واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی به منطقه آزاد اروند در سال گذشته 272 میلیون دلار بود.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.