استاندار گیلان:

توسعه منطقه آزاد انزلی با استقرار صنایع تبدیلی وهای تک ضروری است

استاندار گیلان بر ضرورت رشد و توسعه سرمایه گذاری ها در منطقه آزاد انزلی با استقرار صنایع تبدیلی و پیشرفته تاکید کرد و گفت: مناطق آزاد از جمله انزلی در راستای تحقق اهداف و برنامه‌هایی دولت به ویژه در شرایط جنگ اقتصادی کنونی می توانند در عرصه تولید، اشتغال و توسعه نقش موثری داشته باشند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، ارسلان زارع یکشنبه شب در آیین معارفه مدیر عامل جدید منطقه آزاد انزلی افزود: این مهم در سایه برنامه‌ریزی و تلاش مستمر و تلاش همه بخش ها محقق می شود و تا کنون هم اقدامات خوب و تلاش‌ها و خدمات شایسته ای در دوره مدیران عامل قبلی منطقه انجام شده که قابل تقدیر است.

زارع، بر ضرورت و اهتمام بیشتر در رونق تجاری و اقتصادی بندر کاسپین تاکید کرد و گفت: احداث سردخانه‌ها، انبارهای سرپوشیده و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در این بندر می تواند در افزایش توان تولید منطقه تاثیرگذار باشد.

وی از جمله انتظارات از منطقه آزاد انزلی و هیات مدیره آن را تکمیل راه آهن رشت- کاسپین دانست و خاطر نشان کرد: این پروژه باید در دولت تدبیر و امید تکمیل شود و بنادر کاسپین و انزلی ظرفیتی ارزشمندی محسوب می شوند که باید با هم افزایی و ایجاد رقابتی سالم زمینه توسعه آنها را فراهم کنیم.

استاندار گیلان اظهار داشت: تبیین شعار سال و ابلاغ و تحقق آن قطعا عزمی همگانی می‌طلبد که در همه بخش‌های تولید و ارتقاء توان اقتصادی، بخش خصوصی و تکریم بیشتر سرمایه گذاران می‌تواند نمود یابد.

زارع افزود: اگر چه به جهت شرایط فعلی کشور و دنیا و بحران ناشی از کرونا آسیب‌های جدی به صنعت گردشگری وارد شده است اما امیدواریم در آینده ای نزدیک با اجرای واکسیناسیون این صنعت جان دوباره بگیرد. گردشگری تکمیل کننده تولید و تجارت است و برای رونق‌بخشی ارزش افزوده باید به آن اهتمام جدی شود.

وی همچنین خواستار تسریع و شتاب در تکمیل و اجرای شهرک شماره سه منطقه آزاد انزلی شد و گفت: ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و شرکت های دانش بنیان در گیلان گامی موثر در رونق اقتصادی منطقه‌ است.  

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :