مدیرعامل منطقه آزاد چابهار؛

مطالعات طرح منطقه ویژه علم و فناوری چابهار آغاز شد

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه مطالعات طرح منطقه ویژه علم و فناوری در چابهار آغاز شده است گفت: منطقه ویژه علم و فناوری چابهار دروازه تعاملات بین‌المللی شرکت‌های دانش‌محور خواهد شد.

به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار، عبدالرحیم کُردی اظهار داشت: قرارداد مطالعاتی طرح ویژه منطقه علم و فناوری منطقه آزاد چابهار با گروهی از اعضای هیات علمی پژوهشکده اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس و با مدیریت دانشگاه بین‌المللی چابهار منعقد شده است.

کُردی با اشاره به اینکه مدیر این پروژه مطالعاتی یکی از موسسان پارک‌های علم و فناوری ایران بوده است اظهار داشت: مقرر شده است که نتیجه مطالعات و معماری طرح منطقه ویژه علم و فناوری چابهار طی چهار ماه آینده به سازمان منطقه آزاد ارائه شود.

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار بیان داشت: در این طرح به مقوله نوآوری در کنار آموزش توجه شده است و در واقع این مجموعه به عنوان محلی برای اجرای طرح‌های جدید به صورت پایلوت (آزمایشی) و تکنولوژی‌محور ایفای نقش خواهد کرد تا پروژه‌های جدید در مرحله نهایی با مشکل مواجه نشوند.
‌وی افزود: دانشگاه بین‌المللی چابهار در حال تغییر به دانشگاه نسل چهارم است و می‌بایست همگام با توسعه کسب و کارها در توسعه و متناسب با ماموریت‌های منطقه آزاد چابهار و اکوسیستم نوآوری حرکت کند.

وی با بیان اینکه این طرح به زودی در طرح تفصیلی سازمان منطقه آزاد چابهار مصوب خواهد شد ادامه داد: افراد می‌توانند طرح‌های جدید خود را به صورت پایلوت و نمونه در این منطقه ویژه اجرایی کنند.

کُردی تصریح کرد: منطقه ویژه علم و فناوری چابهار، مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک‌های علم و فناوری ایران قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه امروزه دانشگاه‌های بزرگ دنیا در حال تغییر رویکرد به سمت مناطق ویژه علم و فناوری هستند افزود: این مناطق با پشتوانه علمی که دارند می‌توانند بخش زیادی از نیازهای کشور را برطرف کنند.

رییس هیات مدیره منطقه آزاد چابهار با اشاره به مزایای فعالیت در منطقه ویژه علم و فناوری اضافه کرد: افراد و شرکت‌هایی که در این منطقه فعالیت کنند از مالیات معاف هستند و به راحتی به کشورهای دیگر دسترسی دارند ضمن اینکه می‌توانند در افزایش اشتغال هم نقش‌آفرینی کنند.

وی تصریح کرد: فعالیت در این منطقه مزایا و نتایج زیادی دارد که در آینده نمودِ بیشتری پیدا خواهد کرد.
دانشگاه بین المللی چابهار در سال 89 به صورت مشترک با پردیس علم و فناوری مرکز رشد دانشگاه احداث و در سال 99 مرکز نوآوری دانشگاه بین المللی چابهار و پارک علم و فناوری تاسیس شد و در حال حاضر 24 شرکت و هسته آن در حال فعالیت هستند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.