در چهارمین دور افتتاحیه های ریاست جمهوری در مناطق آزاد؛

3 پروژه پرورش میگو در قشم با هدف تامین امنیت غذایی کشور افتتاح می شود

با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور، 3 پروژه پرورش میگو هامور طلايي قشم، تعاوني ميگو دشت كُنار سياه و تعاوني دریانوردان با ظرفیت تولید سه هزار و 680 تن میگو در سال افتتاح می شود.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری موج، این 3 پروژه با سرمایه‌گذاری 100 درصدی بخش خصوصی، نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی کشور و دستیابی منطقه آزاد قشم به جایگاه خود در حوزه پرورش میگو دارد.
شرکت هامور طلایی در زمینی به مساحت 148 هکتار افتتاح خواهد شد. فاز اول این شرکت با 15 استخر پیش‌ازاین به بهره‌برداری رسیده بود و در فاز دوم که به دست رییس جمهور افتتاح خواهد شد، 6 استخر به استخرهای قبلی اضافه می‌شود.
شرکت تعاونی دشت کنار سیاه، در زمینی به مساحت 55 هکتار افتتاح می‌شود. تعداد کل استخرهای این پروژه 48 عدد می‌باشد که در فاز اول 26 استخر به بهره‌برداری می‌رسد.
فاز دوم شرکت دریانوردان قشم در زمینی به مساحت 220 هکتار به بهره‌برداری می‌رسد. در فاز اول این پروژه 31 استخر به بهره‌برداری رسید و در فاز دوم 57 استخر افتتاح خواهد شد و مجموع استخرهای آن به 88 عدد خواهد رسید.
گفتنی است، پنجشنبه 23 اردیبهشت‌ماه 1400، در جلسه ویدیو کنفرانسی با حضور رییس جمهور، 10 پروژه منطقه آزاد قشم با سرمایه‌گذاری ارزی بیش از 21 میلیون دلار و 4 هزار و 10 میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف تولیدی، شیلاتی، خدماتی و گردشگری افتتاح می‌شود.
یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در سه مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با 53 پروژه به اعتبار ریالی 60 هزار و 660 میلیاردی و ارزی 340 میلیون یورو و 260 میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.