با دستور رییس جمهوری؛

هشت طرح صنعتی در منطقه آزاد اروند به بهره‌برداری رسید

هشت طرح صنعتی به ارزش 14 هزار و 427 میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و با اعتبار ارزی 1.6 میلیون یورو همزمان با عید سعید فطر با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری در منطقه آزاد اروند بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند روز پنجشنبه در این آیین گفت: این طرح‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برای 907 نفر به صورت مستقیم و برای یکهزار و 329 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

حسین گروسی افزود: این طرح‌ها توسط بخش خصوصی برای توسعه منطقه آزاد اروند در سایت صنعتی خرمشهر و شهرک صنعتی شماره یک آبادان به بهره‌برداری رسیدند.

گروسی بیان کرد: شرکت پرداخت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان اروند با محصول پایانه فروش آنلاین باسیم و بی‌سیم آفلاین و دستگاه خودپرداخت با اعتبار یکهزار و 245 میلیارد ریال و با اشتغالزایی 350 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرک صنعتی خرمشهر افتتاح شد.

او اظهارداشت: صنایع غذایی میهن نیز با محصول سردخانه 2 مداره پنج هزار تنی و سرمایه‌گذاری 442 میلیارد ریال برای 225 نفر شغل ایجاد کرده است.  

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند افزود: شرکت صنعت الکتریک ایرانیان اروند با تولید محصول طرح توسعه کلید مینیاتوری لامپ ال‌ای‌دی چراغ پروژکتوری با اعتبار 165 میلیارد ریال و با اشتغالزایی 160 نفر مستقیم و غیر مستقیم در شهرک صنعتی آبادان بهره‌برداری شد.

گروسی گفت: شرکت عطر تن آرای اروند با تولید محصول عطر ادکلن و لوازم آرایشی با سرمایه گذاری 164 میلیارد ریال و اشتغالزایی 100 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرک صنعتی خرمشهر بهره‌برداری شد.

او با اشاره با افتتاح مرکز نوآوری منطقه آزاد (اروند تک) افزود: این شرکت با محصول شتاب دهنده با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریال و اشتغالزایی 250 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم افتتاح شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: شرکت یزدان پرتو الماس اروند با تولید محصول انواع لامپ‌های ال ای دی با میزان سرمایه گذاری 12 میلیارد ریال و با اشتغالزایی 60 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرک صعتی خرمشهر بهره برداری شد.

گروسی با اشاره به بهره‌برداری از شرکت صلح آسمانی اروند گفت: این شرکت با تولید محصول تولید فیلتر روغن موتور با سرمایه گذاری یکهزار و 493 میلیارد ریال توسط شرکت چینی در سایت صنعتی خرمشهر بهره برداری شد که زمینه اشتغال 24 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را فراهم کرد.

او بیان کرد: شرکت فولاد جهان آرا نیز با ساخت و تامین واحد جدا سازی هوا با حجم سرمایه گذاری چهار هزار و 800 میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی 90 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به بهره برداری رسید.

گفتنی است؛ منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی 2رودخانه اروند و کارون قرار دارد. 

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :