نصب و راه اندازی سیستم لوله کشی آتش نشانی در 60 واحد تولیدی بزرگ ارس

رئیس اداره ایمنی و آتش نشانی سازمان منطقه آزاد ارس از نصب و راه اندازی سیستم لوله کشی آتش نشانی در 60 واحد تولیدی بزرگ منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، مهدی جلالی با اعلام این خبرگفت: با توسعه منطقه و افزایش واحد های تولیدی و ضرورت رعایت نکاتی ایمنی و حفاظتی بمنظور پیشگیری از حوادث احتمالی، سال گذشته بیش از از 700 مورد بازدید ایمنی از واحدهای تولیدی، مسکونی و تجاری صورت گرفته و علاوه بر بررسی رعایت حریم های ایمنی، شارژ و نصب خاموش کننده های دستی، در 60 واحد تولیدی بزرگ محدوده منطقه با نظارت کارشناسان ایمنی اقدام به نصب و راه اندازی سیستم لوله کشی آتش نشانی (رایزر تَر) ایجاد شده است.

 جلالی افزود: بمنظور افزایش امنیت مالی و جانی فعالان اقتصادی، اجرای سیستم لوله کشی آتش نشانی در واحدهای تولیدی مورد تاکید است تا در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی تا زمان رسیدن نیروهای امداد و نجات و اطفاء حریق، افسران ایمنی آموزش دیده در واحدهای تولیدی اقدامات اولیه لازم را انجام دهند.

  وی اضافه کرد: برای نصب، راه اندازی و آماده بکار بودن سیستم آتش نشانی رایزر تَر می بایست علاوه بر تهیه و نصب یک جعبه آتش نشانی در فاصله 30 الی 35 متر پیمایش، فشار مورد نیاز (قدرت پرتاب) در خروجی سر نازل ها نیز نباید از 10 الی 15 متر کمتر باشد.

  جلالی در پایان یادآور شد: ارسوندان و فعالین اقتصادی ارس در لحظات اولیه بروز هر نوع حادثه با شماره تماس 5151 041 آتش نشانی و امداد و نجات منطقه آزاد ارس تماس گیرند.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.