احداث کارخانه تولید کود شیمیایی و ارگانیک در ارس بررسی شد

در نشستی با حضور سرمایه گذار خارجی و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری ارس؛ احداث کارخانه تولید انواع کود شیمیایی و ارگانیک در ارس بررسی شد.

به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، در این نشست معاون اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان ضمن اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود بالقوه و بالفعل ارس گفت: منطقه آزاد ارس از لحاظ دسترسی به شبکه های ریلی، لجستیکی و نیز بازارهای اوراسیا، ترکیه، آذربایجان و نیز مرکز استان آذربایجان شرقی موقیعت منحصر بفردی دارد.
شاسفند با بیان اینکه جذب سرمایه گذار و بخصوص سرمایه گذار خارجی از اولویت ها و برنامه های اصلی این سازمان است، افزود: افزایش سرمایه گذاری در ارس زمینه ساز اشتغال و توسعه پایدار اقتصادی است از همین رو جذب سرمایه گذار و فراهم سازی شرایط و زیرساخت های مورد نیاز از رویکردهای اصلی منطقه آزاد ارس است.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نیز گزارشی اجمالی از طرح مورد نظر خود جهت سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس و نیز سوابق ارجایی شرکت در زمینه تولید کودهای شیمایی و کشاورزی مدرن در داخل و خارج از کشور ارائه کرد.
این شرکت سرمایه گذاری دارای سوابق درخشان در زمینه تولید انواع کودهای شیمیایی و ارگانیک در کشور ترکیه و کشاورزی مدرن و مکانیزه و احداث مجتمع های کشت و صنعت مدرن و کشت پنبه می باشد که در نظر دارد پس از تصویب طرح در کمیسیون اقتصادی سازمان منطقه آزاد ارس در فاز اول فعالیت خود کارخانه تولید انواع کودهای شیمیایی و ارگانیک را احداث کند.
گفتنی است طرح مورد نظر فاقد هرگونه آلودگی زیست محیطی است.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.