270 پروانه بهره‌برداری فعال در منطقه آزاد چابهار وجود دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه 270 پروانه بهره‌برداری فعال در منطقه آزاد چابهار وجود دارد گفت: بیش یکهزار میلیارد تومان ارزش تولیدات این واحدهای تولیدی است.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کُردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمامی این اتفاقات در حالی رقم خورد که طی سال 94 مجموع واحدهای تولیدی این منطقه 55 واحد بود و ارزش تولیدات آن‌ها نیز به 50 میلیارد تومان در سال هم نمی‌رسید.
کردی تصریح کرد:  تا پایان سال 99 بیش از پنج هزار و 340 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری محقق شده روی خاکِ منطقه آزاد چابهار داشتیم.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: همین رقم در سال 92 حدود 360 میلیارد تومان بود.
وی با اشاره به اینکه در منطقه آزاد چابهار برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن شده است بیان داشت: زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌این منطقه با شتاب زیادی در حال تکمیل است و کنسرسیوم فولادسازان کشور و همچنینی پروژه بزرگ پتروشیمی نگین مکُران مصداق بارز این ادعاست.
کردی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 29 هزار میلیارد ریال طرح زیرساختی و عمرانی در این منطقه در حال اجرا است.

مزیت عمده منطقه آزاد چابهار نسبت به سایر مناطق آزاد کشور از یک‌سو، امکان دسترسی سریع به آب‌های آزاد اقیانوسی هند و از سوی دیگر، اتصال به شبکه راه‌های زمینی کشور است.
موقعیت ویژه سواحل مکران در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی سال‌های اخیر در حال تبدیل این منطقه به پایلوت و نمونه بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی است که می‌تواند به علت افزایش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای منطقه از جمله هند، افغانستان، عمان و دیگر کشورهای آسیای میانه اقتصاد مولد را در کشور تقویت کند و زمینه را برای تولید ارزش اضافه و تبدیل شدن منطقه آزاد چابهار به هاب و شبکه نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع فولادسازی و خودروسازی، صنایع غذایی و شیلاتی و گردشگری فراهم کند.
 چابهار از شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در فاصله 731 کیلومتری زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :