صنعتگران فعال صنایع دستی منطقه آزاد چابهار تجلیل شدند

مدیر امور گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: به مناسبت هفته صنایع دستی از صنعتگران و فعالان برتر صنایع دستی این منطقه تجلیل و قدردانی شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، عدنان حسینی در این آیین اظهار داشت: این ویژه‌برنامه با هدف تشویق، کمک و راهنمایی صنعتگران دستی و همچنین بالا بردن سطح اطلاعات تخصصی و حرفه‌ای آنها، ایجاد همبستگی میان صنعتگران منطقه توسط سازمان منطقه آزاد چابهار با همکاری دانشگاه بین‌المللی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گفته وی، در این مراسم از 10 هنرمند شاخص صنایع دستی در رشته‌های صدف‌کاری و صنایع دستی دریایی، سوزن‌دوزی، سکه‌دوزی، ساخت زیورآلات سنتی، البسه محلی و عروسک سازی منطقه آزاد چابهار با حضور «معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری» سازمان منطقه آزاد و مسوولان دانشگاه بین‌المللی چابهار تجلیل شد.

حسینی تصریح کرد: همچنین وبینار تخصصی بررسی ‌چالش‌های پیش روی صنایع دستی و راهکارهای آن توسط اساتید ملی صنایع دستی به صورت ویدئو کنفرانسی به همراه پرسش و پاسخ برگزار شد.

بیش از 2 هزار و 800 نفر در حوزه صنایع دستی منطقه آزاد چابهار فعالیت می‌کنند.

صنایع دستی، پس از جنگ جهانی دوم، با محتوای هنری و فرهنگی، مورد توجه کشورهای پیشرفته قرار گرفت. در دهم ژوئن 1964 میلادی نخستین همایش جهانی با شرکت مسوولان اجرایی، اساتید دانشگاه، هنرمندان و صنعتگران بیش از 40 کشور جهان، در نیویورک برگزار شد. در قطعنامه‌ پایانی آن همایش، تأسیس «شورای جهانی صنایع دستی»، به عنوان نهاد وابسته به یونسکو تصویب و سالروز تأسیس این همایش، به عنوان «روز جهانی صنایع دستی» نامگذاری شد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.