در پنجمین دور افتتاحیه‌های ریاست جمهوری منطقه آزاد قشم و با افتتاح فاز دوم توسعه شرکت زیست پالایشگاه ریز جلبک قشم؛

برند قشم بر محصولات غذایی کشور

فاز دوم توسعه شرکت زیست پالایشگاه ریز جلبک قشم با سرمایه‌گذاری 110 میلیاردی با بالا بردن ظرفیت تولیدات خود، آماده تأمین بخشی از زنجیره غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی کشور شد.

به گزارش فرینا به نقل از پایگاه خبری شمانیوز، این شرکت با توسعه تکنولوژی و فناوری تولید محصول در فاز توسعه‌ای، توانسته ظرفیت تولید پودر ریز جلبک اسپیرولینا را از  2.5 تُن به 30 تُن در سال برساند.

شرکت زیست پالایشگاه ریز جلبک قشم به‌عنوان سرمایه‌گذار بخش خصوصی فعال در منطقه آزاد قشم، در سطحی به وسعت 14 هزار مترمربع اقدام به کشت، فراوری و تولید میکرو جلبک اسپیرولینا به‌عنوان یک منبع غنی از پروتئین جهت تولید مواد اولیه غذایی کرده است.

تجدید پذیر بودن ریز جلبک‌ها، عدم نیاز به زمین‌های زراعی حاصلخیز، امکان رشد در آب‌های شور و لب‌شور و امکان رشد و پرورش آن‌ها در فضاهای بسته و آزمایشگاهی، مصرف CO2 و ایجاد O2 در فرآیند تولید( تمیز نمودن محیط‌زیست) اهمیت استفاده از آن‌ها را ارزشمندتر می‌کند.

این شرکت با ایجاد اشتغال برای 40 نیروی بومی با تمرکز ویژه بر اشتغال بانوان و 60 نیروی غیرمستقیم، درزمینه تأمین امنیت غذایی کشور با استفاده از فناوری‌های روز جهت ارتقاء کیفیت زندگی بشریت فعالیت می‌کند.

گفتنی است در آیین ویدیو ویدیوکنفرانسی با حضور رییس جمهوری تعداد 105 پروژه بااعتبار ارزی 667 میلیون دلار و 276 میلیون یورو و ریالی 61 هزار و 150 هزارمیلیاردی در سه بخش افتتاح، کلنگ زنی و معرفی طرح‌های در حال اجرا در منطقه آزاد قشم معرفی و به بهره‌برداری رسید.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در چهار مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با 63 پروژه به اعتبار ریالی 64 هزار و 670 میلیاردی و ارزی 340 میلیون یورو و 281 میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.