رئیس سازمان صمت فارس عنوان کرد:

تسریع در تحقق اهداف صنعتی با ایجاد شهرک‌های غیردولتی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، شکل گیری شهرک ها و نواحی صنعتی در استان را مهم توصیف کرد و گفت: ایجاد شهرک‌های غیر دولتی رشد و توسعه صنعت استان فارس و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در منطقه را تسریع می‌کند.

به گزارش فرینا به نقل از شاتا، حمیدرضا ایزدی در حاشیه مراسم کلنگ زنی شهرک صنعتی غیر دولتی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: با حمایت های انجام شده توسط مسئولان ارشد استانی، شاهد ورود متقاضیان جدیدی برای احداث شهرک های صنعتی غیردولتی در استان هستیم که این امر نشان از افزایش میل به سرمایه گذاری در سطح استان دارد.

ایزدی، شکل گیری شهرک ها و نواحی صنعتی در استان را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی در گستره استان، نقش بسزایی در رشد و توسعه صنعت استان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در منطقه خواهد داشت که با ایجاد شهرک های غیردولتی می توان تحقق این امر را تسریع نمود.

وی ایجاد شهرک‌های صنعتی را زمینه‌ساز توسعه صنعت و اشتغال استان دانست و افزود: با کلنگ زنی این شهرک صنعتی، کارهای عمرانی آن نیز هرچه سریعتر آغاز گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، ایجاد شهرک های غیردولتی را در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی بیان نمود و اضافه کرد: این شهرک صنعتی غیر دولتی در زمینی به مساحت 200 هکتار (قابل افزایش به 330 هکتار) با میزان سرمایه گذاری14 هزار میلیارد ریال، با پیش بینی اشتغال مسقیم 12 هزار و 500 نفر و پیش بینی اشتغال غیر مستقیم 7 هزار نفر با استقرار تعداد 410 واحد صنعتی احداث خواهد شد.

ایزدی به اهمیت همکاری بخش خصوصی در امر تولید اشاره کرد و ادامه داد: شهرک‌های صنعتی غیردولتی به مانند شهرک های صنعتی دولتی از مزایای قانونی شهرک‌های صنعتی ایران برخوردار خواهند شد.

وی در ادامه با تاکید بر حفظ سلامت محیط زیست عنوان کرد: نگهداری و مراقبت از محیط زیست برای داشتن هوایی پاک و سالم از اولویت های اساسی ماست از همین منظر تمامی فعالیت های اقتصادی در این منطقه با برنامه ریزی مناسبی طراحی و اجرا شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :