مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در هفتمین دوره افتتاح های مناطق آزاد؛

تمامی پروژه های زیربنایی و اقتصادی در جزیره با اولویت صیانت از هویت ژئوپارک جهانی قشم اجرایی می شود/ مشارکت 88 درصدی بخش خصوصی در توسعه قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر صیانت از هویت ژئوپارک جهانی قشم به عنوان شرط لازم و اصلی برای اجرایی شدن پروژه های زیربنایی و اقتصادی در جزیره تاکید کرد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرآنلاین، علی درویش پور در هفتمین دور از افتتاح های ریاست جمهوری در مناطق آزاد کشور اظهار داشت: از مجموع 7 رویداد افتتاحی در مناطق آزاد کشور، قشم در 6 رویداد با 64 پروژه با بیش از 25 هزار و 861 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت اشتغال برای بیش از هشت هزار نیرو حضور داشته است.
درویش پور افزود: این 64 پروژه با سرمایه‌گذاری 88 درصدی بخش خصوصی صورت گرفته که بیانگر موفقیت این منطقه آزاد در عمل به اهدافش می باشد. 
وی با اشاره به ظرفیت ژئوپارک جهانی قشم افزود: قشم تنها جزیره ای است که تمام وسعت آن تحت عنوان ژئوپارک جهانی قشم در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، برای صیانت از هویت ژئوپارک جهانی قشم، هیچ پروژه‌ای بدون انجام مطالعات زیست محیطی در این منطقه آغاز به کار نمی کند.
مومنی ادامه داد: امروز تمامی پروژه های ما در حوزه های زیربنایی، اقتصادی، نفت، گاز و انرژی و گردشگری حتماً به تایید شورای عالی ارزیابی محیط زیست که متشکل از جمعی از صاحب نظران و متخصصان شاخص این عرصه هستند، می رسد.
وی تاکید کرد: جای بسی خوشوقتی است که امروز در جزیره ای سکونت داریم که تمام صنایع بزرگ آن مجهز به سیستم های پایش آنلاین محیط زیست هستند.
 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به افتتاح 9 پروژه در هفتمین دور از افتتاح های ریاست جمهوری در مناطق آزاد کشور در قشم گفت: امروز دو واحد آب شیرین کن توسط شرکت قشم مولد با ظرفیت بیش از 8000 متر مکعب تولید آب شیرین، شرکت کامران سازه قشم با ظرفیت تولید 50 فروند شناور در سال، شرکت مروارید شکیل قشم در حوزه پرورش میگو در زمینی به وسعت 80 هکتار با ظرفیت بیش از 960 تن در سال و شرکت نگین عطر آرای قشم با ظرفیت 5 هزار و 100 تن تولید محصولات بهداشتی به دست ریاست محترم جمهور به افتتاح می رسد.
درویش پور همچنین به افتتاح فاز دوم هتل دیانا با ظرفیت 110 تخت اشاره کرد و گفت: چندین پروژه تفریحی ـ گردشگری دیگر نیز در ادامه این لیست، در مجموع با ایجاد فرصت شغلی برای 302 نیروی بومی و اعتبار بیش از 638 میلیارد تومان توسط ریاست محترم جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :