با حضور ویدیوکنفرانسی حسن روحانی و بهره ‌برداری از بوستان دفاری قشم به انجام رسید؛

افزایش سرانه فضای تفریحی ـ ورزشی و بهبود محیط شهری و روستایی قشم

مجموعه تفریحی ورزشی دفاری واقع در روستای دفاری به مساحت 20هزار مترمربع با سرمایه‌ گذاری 150 میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد قشم و شورای اسلامی روستای دفاری در جزیره قشم به دست رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فرینا، احداث این بوستان در راستای بهبود محیط پیرامونی در سطح شهرها و روستاهای جزیره، تلاشی برای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی و افزایش کیفیت زندگی ساکنان جزیره به صورت اشتراکی توسط سازمان منطقه آزاد قشم و شورای اسلامی روستای دفاری صورت گرفته است.

اشتغال‌زایی برای 40 نفر نیروی کار به ‌صورت مستقیم از ویژگی‌های دیگر این پروژه خدماتی و تفریحی در سطح جزیره است.

با ساخت پارک های شهری و همچنین توسعه پارک ها و احداث کمپ پارک های مختلف در روستاهای جزیره قشم طی سال های گذشته شاهد افزایش سرانه فضای سبز بوده ایم.

افزایش ظرفیت پارک ها و همچنین توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی در نقاط مختلف جزیره قشم می تواند زمینه ساز حضور بیشتر گردشگران در این منطقه باشد.

گفتنی است، روز دوشنبه 4 مردادماه 1400 در آیین ویدیو ویدیوکنفرانسی با حضور رییس جمهوری، 9 پروژه در منطقه آزاد قشم،  با اعتبار ارزی 16 میلیون دلار و ریالی 2 هزار و 379  میلیاردی در پنج حوزه عمرانی، خدماتی، تولیدی، شیلاتی و گردشگری به بهره‌برداری رسید.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در پنج مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با 78 پروژه افتتاحی به اعتبار ریالی 74 هزار و 630 میلیاردی و ارزی 393 میلیون یورو و 281 میلیون دلاری، 14 پروژه کلنگ زنی به ارزش 172ارزی میلیون دلار و ارزش ریالی 32 هزار و پنج میلیارد ریال و  76 پروژه در حال اجرا با رقم سرمایه‌گذاری 495 میلیون دلار، 223 میلیون یورو و  19 هزار و 185 هزار میلیارد ریال، در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :