با افتتاح 3 پروژه گردشگری توسط ریاست جمهوری صورت گرفت؛

افزایش سرانه تفریحی و گردشگری در جزیره قشم

با حضور ویدئوکنفرانسی ریاست جمهوری و با هدف توسعه صنعت گردشگری و افزایش ظرفیت اماکن گردشگری جزیره قشم، سه طرح تفریحی و گردشگری در مجموع با سرمایه گذاری 160 میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، این سه طرح تفریحی و گردشگری شامل اقامتگاه بومگردی «گارم زنگی» واقع در جزیره هنگام، مرکز ورزش های آبی حامیان خلیج فارس و کلوپ غواصی یاس (متعلق به شرکت سهیل نیلی یاس) در محدوده کمپ پارک آفتاب قشم است.

با آغاز فعالیت این سه طرح تفریحی و گردشگری با سرمایه گذاری بالغ بر 160 میلیارد ریال در مجموع برای 30 نفر نیروی کار به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

توسعه و افزایش تعداد کلوپ‌های دریایی از مهمترین مقتضیات فعلی توسعه گردشگری قشم محسوب می‌شود با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان متولی اصلی توسعه این جزیره صورت خواهد گرفت.

همچنین اقامتگاه هاي بوم گردي در محيط هاي طبيعي با رعايت بالاترين سطح ضوابط محيط زيستي و سازگاري با معماري و سيماي منطقه احداث مي شود و ضمن تعامل با جامعه محلي زمينه حضور گردشگردان را با كيفيتي قابل قبول در محيط هاي طبيعي فراهم مي كند.

افزایش سرانه فضاهای تفریحی و اقامتی از برنامه های اولویت دار سازمان منطقه آزاد قشم جهت رونق بخشیدن به صنعت گردشگری و معرفی برند قشم به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور است.

گفتنی است، روز دوشنبه 4 مردادماه 1400 در آیین ویدیو ویدیوکنفرانسی با حضور رییس جمهوری، 9 پروژه در منطقه آزاد قشم،  با اعتبار ارزی 16 میلیون دلار و ریالی 2 هزار و 379  میلیاردی در پنج حوزه عمرانی، خدماتی، تولیدی، شیلاتی و گردشگری به بهره‌برداری رسید.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در پنج مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با 78 پروژه افتتاحی به اعتبار ریالی 74 هزار و 630 میلیاردی و ارزی 393 میلیون یورو و 281 میلیون دلاری، 14 پروژه کلنگ زنی به ارزش 172ارزی میلیون دلار و ارزش ریالی 32 هزار و پنج میلیارد ریال و  76 پروژه در حال اجرا با رقم سرمایه‌گذاری 495 میلیون دلار، 223 میلیون یورو و  19 هزار و 185 هزار میلیارد ریال، در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :