افتتاح فاز نخست پروژه پرورش میگو در هفتمین دوره افتتاح پروژه های مناطق آزاد

فاز نخست پروژه پرورش میگو شرکت مروارید شکیل قشم با سرمایه گذاری 280 میلیارد ریالی این شرکت، توسط دکترحسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در منطقه آزاد قشم افتتاح شد.

به گزارش فرینا، با اجرای  فاز نخست این پروژه که در زمینی به مساحت 80 هکتار به انجام می رسد، ضمن اینکه نقش قشم درتولیدات آبزیان درکشور بیش از پیش افزایش می یابد به ارزآوری و صدور برند منطقه آزاد قشم به خارج از کشور نیز کمک شایانی می کند .

ایجاد اشتغال برای 70 نفر نیرو به‌ صورت مستقیم و 15 نفر نیرو به ‌صورت غیرمستقیم از دیگر ویژگی‌های این پروژه محسوب می شود.

شرکت تعاونی مروارید شکیل قشم  متشکل از زنجیره کامل تولید شامل تکثیر و پرورش میگو، کارخانه غذا و عمل آوری متعلق به جامعه صیادی قشم است.

با برنامه ریزی صورت گرفته طی سال های گذشته منطقه آزاد قشم در آینده نزدیک شاهد ارتقای سطح تولید میگو در این جزیره به میزان 4500 تُن در سال خواهیم بود.

امنیت غذایی و تامین پروتئین سبد غذایی با هزینه مطلوب مسئله ای است که می‌توان با سیستم های جدید پرورش محصولات شیلاتی و آبزیان در این منطقه محقق کرد و شاهد تبدیل جزیره قشم به یکی از مهمترین قطب های پرورش میگو و ماهی در کشور بود.

گفتنی است، در آیین ویدیو ویدیوکنفرانسی با حضور رییس جمهوری، 9 پروژه در منطقه آزاد قشم، با اعتبار ارزی 16 میلیون دلار و ریالی 2 هزار و 379 میلیاردی در پنج حوزه عمرانی، خدماتی، تولیدی، شیلاتی و گردشگری به بهره‌برداری رسید.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در پنج مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با 78 پروژه افتتاحی به اعتبار ریالی 74 هزار و 630 میلیاردی و ارزی 393 میلیون یورو و 281 میلیون دلاری، 14 پروژه کلنگ زنی به ارزش 172ارزی میلیون دلار و ارزش ریالی 32 هزار و پنج میلیارد ریال و  76 پروژه در حال اجرا با رقم سرمایه‌گذاری 495 میلیون دلار، 223 میلیون یورو و  19 هزار و 185 هزار میلیارد ریال، در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :