اروند پیشگام در عمل به مسئولیت های اجتماعی

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: سازمان تجاری، اقتصادی منطقه آزاد اروند در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی، ساختمان مرکزی (قدیم) این سازمان را جهت بستری بیماران کرونایی در اختیار دانشگاه علوم پزشگی آبادان قرار می دهد.

به گزارش فرینا، حسین گروسی ضمن آرزوی روند کاهشی ابتلا و بستری بیماران کرونایی در منطقه و رخت بربستن این بیماری منحوس از کشور، اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد اروند در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی خود تا کنون مبلغی حدود 100میلیارد تومان جهت کمک به تجهیز و راه اندازی بخش های درمانی و بیمارستانی در منطقه، تخصیص داده است.

گروسی با بیان اینکه هیچ سازمانی در این خصوص تا این حد پیشرو نبوده، افزود: فکر نمی کنم هیچ ارگانی چنین خدماتی را تا کنون ارائه کرده باشد. ما در راستای جذب سرمایه گذار و توریست به دنبال این بوده و هستیم که اروند تبدیل به قطب و مرجع سلامت برای جنوب عراق که جمعیتی بالغ بر 8 میلیون نفر دارد و همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس، شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که این ترددها به دلیل شیوع بیماری کرونا کم تر و کسب و کار ها تعطیل شده است؛ پس هر چقدر که بتوانیم در مبحث سلامت هزینه کنیم، افزایش درآمدها و رونق کسب و کار را نیز خواهیم داشت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اهمیت موضوع، گفت: سازمان منطقه آزاد اروند علاوه بر هزینه هایی که تا به امروز در زمینه سلامت داشته است، ساختمان قدیم این سازمان که می تواند بیش از 500 میلیارد تومان برای منطقه ارزش داشته باشد را جهت بستری بیماران کرونایی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار داده است.

گروسی افزود: به دنبال این هستیم که اروند را به عنوان شهر سلامت پایلوتی برای جذب کسانی که به دنبال توریسم درمانی هستند بکنیم. به همین دلیل در سوم خرداد ماه سال جاری که وزیر محترم بهداشت و درمان در منطقه حضور داشتند پیشنهاد دادم که به ما اجازه داده شود حداقل هر نوبت 200 هزار دوز واکسن جهت ایمن سازی مردم وارد منطقه کنیم.

وی، در ادامه تصریح کرد: اگر تمام مردم منطقه واکسینه شوند می توان اروند را بعنوان شهر سلامت معرفی کرده و انواع واکسن های داخلی و خارجی را وارد کنیم تا از اقصی نقاط کشور و همچنین کشورهای همسایه بتوانند برای دریافت واکسن به منطقه آزاد اروند سفر کنند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در پایان تأکید کرد: منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اروند اگر چه وظیفه تجاری و اقتصادی دارد اما در راستای مسئولیت های اجتماعی همیشه پیشگام بوده و امیدوارم همه سازمان ها و مجموعه ها در این خصوص به وظایفشان عمل کنند تا همه با هم بتوانیم در مسیرحل بحرانی که ایجاد شده، گام برداریم.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :