با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور؛

2 تفاهم‌نامه همکاری بین منطقه آزاد ماکو و دانشگاه آزاد اسلامی امضا شد

2 تفاهم نامه ایجاد آزمایشگاه غذا و دارو و تأسیس مدرسه عالی مهارتی و مشاوره شغلی بین منطقه آزاد ماکو و دانشگاه آزاد اسلامی با حضور محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در این منطقه به امضا رسید.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در این آیین اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی باید بازوی پیشرفت و توسعه منطقه آزاد ماکو باشد و سند آمایش و نقشه راه این دانشگاه توسط کارگروه ویژه ای تا سه ماه آینده تهیه شود.

محمدمهدی طهرانچی افزود: هر اقدامی که در آموزش عالی و دانشگاهی منطقه انجام می شود، باید پیوست توجه به ویژگی های منطقه آزاد داشته باشد.

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد، در منطقه آزاد باید متفاوت تر از دانشگاه های دیگر نقاط کشور باشد، اضافه کرد: درک درست از تحولات اجتماعی و اقتصادی پیرامون خود می تواند در سیاست گذاری و عملکرد مطلوب یک واحد دانشگاهی نقش بسزایی ایفا کند.

وی ادامه داد: حتما باید دانشگاه های آزاد در مناطق آزاد، سند آمایشی ویژه این مناطق داشته باشند که البته سند آمایشی استان های مختلف کشور آماده شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد ماکو باید در مسیر بین المللی شدن قدم بردارد و با الگو گیری از دانش کشورهای موفق در رسیدن به استانداردهای جهانی توسعه نقش ویژه ای داشته باشد.

طهرانچی خواستار همکاری سازمان منطقه آزاد و دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی زمینه ها شد و اظهار داشت: نیازهای مطالعاتی اجتماعی، اقتصادی و فناورانه باید توسط ظرفیت های دانشگاه اسلامی تامین شود.

وی بالا بردن فرهنگ کار در منطقه را از رسالت های دانشگاه دانست و بیان کرد: تربیت نیروی ماهر و کارآفرین و نیز تعلیم نیروی متخصص واحدهای صنعتی همچنین ایجاد درآمد و مطالعه در بخش فرصتهای منطقه آزاد ماکو در سند آمایش منطقه لحاظ می شود.

 

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :