جاذبه های شهر چابهار که شما را شگفت زده خواهد کرد

چابهار یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان است که محبوبیت بسیار زیادی در بین گردشگران و توریست ها داشته و همچنین از نظر استراتژیک و راهبردی نیز به عنوان یکی از مهم ترین مناطق کشور ایران به حساب می آید.

در حقیقت مهم ترین ویژگی منطقه زیبا و خاص چابهار در وهله اول دسترسی آن به آسیای میانه و همچنین به آب های آزاد است. همین موضوع باعث شده تا از نظر استراتژیک و راهبردی نیز این منطقه اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. البته نباید از این موضوع غافل شد که چابهار از نظر گردشگری و توریستی نیز به عنوان یکی از مناطق مهم کشور ایران به حساب می آید.

به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا به سراغ چابهار رفته و جاذبه های توریستی و گردشگری ارزان قیمت ولی ارزشمند و خاص این منطقه را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید تا سری به منطقه زیبا چابهار بزنیم.

جاذبه های ارزان چابهار | ساحل گردی در چابهار

بدون هیچ شک و تردیدی یکی از مهم ترین بخش های توریستی چابهار، ساحل زیبای آن است. در حقیقت به دلیل همجواری این شهر با دریای عمان شما می توانید یکی از زیباترین سواحل کشور را در این منطقه مشاهده کنید.

منطقه چابهار دهانه اقیانوس بوده و همه ویژگی های سواحل اقیانوسی را نیز دارد. شما در ساحل چابهار می توانید صخره ها و موج شکن های طبیعی فوق العاده زیبا و جذابی را مشاهده کنید که در هیچ نقطه دیگری از ایران وجود ندارد.

در حقیقت اگر در هنگام طوفان به ساحل چابهار بروید، می توانید موج های بلندی را ببینید که پس از برخورد با صخره ها تا 10 متر بالا می آیند و منظره هیجان انگیز و فوق العاده ای را به وجود می آورند.

اگر قصد دارید تا عکس های زیبا و شگفت انگیزی از دریا و ساحل بگیرید، پیشنهاد ما این است که به سراغ سواحل چابهار رفته و از این مکان های خاص و جذاب دیدن کنید.

ریلکس کردن و دراز کشیدن بر روی ماسه های داغ سواحل این منطقه نیز یکی از تفریحات فوق العاده خاصی است که می توانید در منطقه چابهار آن را امتحان کنید.

علاوه بر تمامی موارد گفته شده شما می توانید به فعالیت های مختلفی در دریای عمان مشغول شوید که از مهم ترین آن ها می توان به موج سواری، شنا، غواصی، ماهیگیری و… اشاره کرد.

بازدید از ساحل درک

یکی از شگفت انگیز ترین جاذبه های شهر چابهار ساحل درک است. در حقیقت این ساحل به نحوی است که در آن دریا در کنار کویر قرار گرفته است و تنها در برخی از کشورهای خارجی شاهد این مسئله هستیم.

در حقیقت اگر بخواهیم در رابطه با این ساحل شگفت انگیز و خاص توضیحاتی را به شما ارائه دهیم باید گفت که این سوال به نحوی است که در شما می توانید فاصله کمتر از 200 متر به دریا رسیده و اگر 200 متر در خلاف جهت آب حرکت کنید، وسط خشکی و کویر خواهید بود.

همین موضوع باعث شده تا شاهد منظره درجه یک و شگفت انگیزی در این ساحل باشیم. پس از بازدید از ساحل زیبا و خاص درک نیز به شما پیشنهاد می دهیم تا به روستای درک سری زده و غذاهای محلی خوشمزه این منطقه را امتحان کنید.

جاذبه های ارزان چابهار | بازدید از باغ های موز و میوه های استوایی چابهار

یکی دیگر از جاذبه های ارزان قیمت اما ارزشمند منطقه چابهار، باغ های موز و میوه های استوایی این منطقه است. در حقیقت ارزشمندی این باغ ها به آن دلیل است که در منطقه چابهار که هیچ ارتباطی با مناطق استوایی ندارد، شاهد امکان به وجود آوردن انواع میوه های استوایی نظیر پاپایا، نارگیل، انبه و موز هستیم. همین موضوع باعث شده تا این باغ ها اهمیت استراتژیک بسیار زیادی پیدا کنند و در حقیقت به واسطه به وجود آمدن این باغ ها شاهد تولید انواع میوه های استوایی در داخل کشور هستیم.

بازدید از بازارهای محلی چابهار

یکی دیگر از بخش های جذاب منطقه چابهار که به شما پیشنهاد می دهیم تا بازدید از آن را در برنامه خود قرار دهید، بازارهای محلی این منطقه است. شما می توانید در چابهار بازارهای محلی مختلفی را مشاهده کنید که از مهم ترین آن ها می توان به بازار محلی مادربزرگ ها اشاره کرد.

بی شک خرید سوغاتی یکی از فعالیت های لذت بخش است که در هنگام سفر می توانید آن را انجام دهید و اگر به منطقه چابهار سفر کردید، حتماً برای خرید سوغاتی به سراغ بازارهای محلی این منطقه رفته و صنایع دستی این بخش از کشور را خریداری کنید. با این کار شما هم می توانید برای دوستان و آشنایان خود سوغاتی ببرید و هم به اقتصاد مردم چابهار کمک کنید.

جاذبه های ارزان چابهار | صحبت با مردم چابهار

یکی دیگر از فعالیت های شگفت انگیز و لذت بخشی که می توانید در چابهار به آن مشغول شوید و از این کار لذت ببرید، صحبت کردن با مردم این منطقه است.

هم صحبت شدن با مردم منطقه چابهار و شنیدن خاطرات آن ها باعث می شود تا شما بیشتر با فضا و آداب و رسوم این منطقه آشنا شده و اطلاعات کافی در این زمینه به دست بیاورید. اگر دوست دارید تا داستان های شگفت انگیز و باورنکردنی را بشنوید، به شما پیشنهاد می کنیم تا به سراغ ماهی گیران این منطقه آمده و از خاطرات آن ها بپرسید.

مطمئن باشید که ماهی گیران منطقه چابهار داستان ها و خاطرات شگفت انگیزی از دریا برای شما نقل خواهند کرد که بسیاری از آن ها عجیب و باورنکردنی است اما حقیقت داشته و هیچ توضیح علمی برای آن ها وجود ندارد.

به همین دلیل است که می توان گفت هم صحبتی با مردم منطقه چابهار نیز یکی از تفریحات ارزان قیمت ولی ارزشمند و شگفت انگیز در این منطقه است.

خوردن غذاهای محلی چابهار

یکی دیگر از جاذبه های شهر چابهار غذاهای محلی آن است. مگر می شود به منطقه جدیدی سفر کرد و به سراغ غذاهای محلی آن منطقه نرفت؟ در منطقه زیبا چابهار نیز شاهد غذاهای محلی خوشمزه و لذیذ بسیار زیادی هستیم که می توانید آن ها را امتحان کرده و بیشتر با آداب و رسوم و فرهنگ غذایی مردم این منطقه آشنا شوید.

نکته مهمی که باید بدانید این است که شما می توانید غذاهای محلی را در رستوران های این منطقه امتحان کنید و هم به سراغ اقامتگاه های بوم گردی چابهار رفته و غذا 100 درصد خانگی را میل کنید، مطمئن باشید که مزه غذا های محلی خوشمزه چابهار هیچ گاه از ذهنش شما بیرون نخواهد رفت.

**منبع: مجله اینترنتی میهن پست

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :