حدود 150 هزار زائر توانستند از طریق مرز شلمچه در مراسم اربعین شرکت کنند

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل شلمچه، گفت: طی دو روز بازگشایی مرز شلمچه حدود 150 هزار زائر توانستند درمراسم اربعین حسینی، شرکت کنند.

به گزارش فرینا، سیدهادی ادریس پور ضمن اعلام این خبر، افزود: با توجه به دستورالعمل های قبلی مبنی بر بسته بودن مرزهای زمینی در اربعین امسال، حضور و تجمع نسبتا عظیم زائران دو روز پیش از اربعین در گذرگاه بین المللی شلمچه ناهماهنگی و تنش هایی را ایجاد کرد.

ادریس پور تصریح کرد: در همین راستا نیروهای نظامی و یگان های ویژه مرکز جهت متقاعد نمودن زوار در مرز مستقر شدند و امنیت را برقرار نمودند.

وی حضور حداکثری زائران حرم امام حسین (ع) و میل و اشتیاق آنها برای حضور در مراسم اربعین را عاملی جهت بازگشایی مرز به مدت 2 روز عنوان کرد و اظهار داشت: بعد از گذشت یک روز از تجمع زوار و طی مذاکره با دولت عراق، به مدت دو روز مرز به روی زائران گشوده شد.

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل شلمچه ادامه داد: بعد از باز شدن مرز تردد روان شد و هیچگونه مشکلی برای زائران بوجود نیامد در همین زمان اداره گذرنامه نیز با استقرار گیت های جدید روند عبور و مرور را آسان تر نمود.

ادریس پور خاطرنشان کرد: بعد از بازگشایی مرز، فقط در روز اول حدود 50 یا 60 هزار نفر از مرز عبور کردند و در مجموع طی دو روز بالغ بر 150هزار نفر توانستند از گذرگاه بین المللی شلمچه، وارد خاک عراق شوند و خود را به مراسم اربعین برسانند.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد اروند توانست خدمات ارزنده ای طی همین اندک زمان در اختیار زائران قرار دهد، افزود: با توجه به اینکه سازمان منطقه آزاد به لحاظ مالی شرایط مساعدی ندارد و هیچ گونه پیش بینی قبلی برای مراسم امسال نشده بود، اما همه واحدهای این سازمان تلاش کردند که خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی را تا جای ممکن به نحو مطلوب، انجام دهند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :