عادی انگاری و کاهش حساسیت ها، چالش اصلی مقابله با کرونا

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در کنار واکسیناسیون عمومی را موثرترین راه مقابله با کرونا عنوان کرد.

به گزارش فرینا، محمدرضا رضانیا با تاکید بر ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در میان آحاد جامعه، اظهار داشت: عادی انگاری و کاهش حساسیت ها می تواند نگرانی‌ها از موج جدید همه گیری کرونا را افزایش دهد.

رضانیا افزود: این عادی انگاری ها، موج های بعدی کرونا را به دنبال دارد که گونه های مختلف این ویروس با جهش های متفاوت در حال رشد میان هموطنان افزایش یافته است.

به گفته وی در حالی که ریشه کن شدن این بیماری نیاز به انسجام همگانی دارد و ضروری است تا واکسیناسیون حداکثری اهتمام ویژه  به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی داشته باشیم.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به این که آمار ابتلا و بستری در بیمارستان‌ کیش تا حدودی کاهش یافته ولی بیماری همچنان به صورت فعال در حال چرخش است و عادی انگاری شرایط و غفلت مجدد تبعات جدی به دنبال خواهد داشت.

رضانیا اظهار داشت: تجربه ثابت کرده که هر بار در رعایت‌ پروتکل های بهداشتی عادی انگاری می شود، پیک‌های شدید بیماری رخ داده و هر پیک نسبت به پیک قبلی بیماری شدیدتر بوده است.

وی با بیان این که درصد بالایی از مبتلایان به دنبال برگزاری دورهمی های کوچک خانگی مبتلا می‌شوند، تصریح کرد: پرهیز از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی ضروری است؛ چرا که بیماری همچنان به صورت فعال در جامعه وجود دارد و خطر ابتلا به کرونا را دوچندان می کند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص خطرات ناشی از بیماری کرونا، عنوان کرد: عادی انگاری در جامعه نسبت به کرونا زنگ خطری در زمینه طغیان مجدد بیماری است و اصحاب رسانه در ایجاد حساسیت در جامعه نسبت به این ویروس مهلک رسالت خطیری دارند.

رضانیا تاکید کرد: ویروس کرونا مدام تغییر ساختار می‌دهد و باید مردم همچون گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :