سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند: بازاریابی مهم ترین چالش صنایع دستی و خانگی است

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و سنتی، گفت: بازاریابی مهم ترین چالش صنایع دستی و خانگی است.

به فرینا؛ حسین گروسی به همراه معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان با حضور در نمایشگاه صنایع دستی و سنتی که در محل موزه تاریخی آبادان برپا است، ضمن اشاره به ظرفیت بالای صنایع دستی در منطقه، بازاریابی را مهم ترین چالش صنایع دستی و خانگی عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه ظرفیت های بسیار خوبی را مشاهده کردیم که نشان از عشق و علاقه تولید کنندگان دارد.

گروسی تصریح کرد: صنایع دستی و صنایع کوچک در همه کشورهای پیشرفته بیش از 50 درصد مشاغل را تشکیل می دهند؛ این موضوع مهمی است که می بایست ما نیز به آن اهمیت دهیم چراکه با کم ترین هزینه می توان بیشترین اشتغال را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه صنایع دستی علاوه بر برآورده کردن بخشی از نیازهای جامعه، می تواند با حمایت مناسب و بازیابی به توسعه اقتصادی کمک کند، اظهار داشت: بیشتر کسانی قدر صنایع دستی را می دانند که ارزش هنر را بدانند؛ بنابراین باید از طریق فضاهای مجازی به بهترین شکل آنها را معرفی کنیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: امروز با وجود فضای مجازی دنیا تبدیل به دهکده جهانی شده و با یک تبلیغات درست و اصولی به راحتی از اقصی نقاط جهان می توانند اجناس را ببینند و با روش های آنلاین خریداری کنند.

گروسی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم هنرمندان دچار یأس نشوند، ادامه داد: می بایست این ظرفیت را توسعه دهیم و بازار کار را برایشان پیدا کنیم؛ چرا که امروز بزرگ ترین مشکل صنایع دستی بازاریابی است که اگر درست معرفی شوند در یک مسیر مناسب جای خود را پیدا می کنند؛ این عزیزان کارشان تولید است نه بازریابی؛ مسئولین مربوطه باید فضای خوبی را برای معرفی کارهای آنها ایجاد کنند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در پایان افزود: عشق و علاقه سازنده و هنرمند به صنایع دستی انتقال پیدا می کند؛ درون این تولیدات مملو از احساس، نشاط، عشق به طبیعت و نوع دوستی وجود دارد که ارزش آنها را دوچندان می کند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :