پهلوگیری 12 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندرشهیدرجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به رشد 65 درصدی واردات انواع کالای اساسی در بندرشهید رجایی، گفت: از ابتدای فروردین امسال تا نیمه آبان ماه 2 میلیون و 268 هزار و29 تن انواع کالای اساسی به وسیله 46 فروند کشتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش فرینا، علی رضا محمدی کرجی ران در تشریح میزان واردات، تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی (غیرکانتینری) در بزرگترین بندر تجاری کشور اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 2 میلیون و 268 هزار و 29 تن انواع کالای اساسی تخلیه شده که گندم و روغن خوراکی بیش‌ترین میزان را به خود اختصاص داده است.
محمدی کرجی ران، روغن نباتی، برنج، ذرت، شکر، کنجاله سویا، کود، گندم و جو را عمده کالاهای اساسی برشمرد که از طریق 46 فروند کشتی وارد بندرشهید رجایی شده و پس از تخلیه به دو شکل حمل جاده‌ای و ریلی روانه استانهای مقصد گردیده است.
وی، میزان تخلیه گندم به عنوان یک محصول استراتژیک را در مدت یاد شده 798 هزار و 240 تن به وسیله 12 کشتی اعلام کرد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به واردات نیم میلیون تن روغن خوراکی از ابتدای امسال تا نیمه آبان ماه اظهارداشت: این میزان روغن از طریق 17 فروند کشتی وارد بندر شهید رجایی شده که بخشی از آن بسته به نیاز بازار به کارخانجات فرآوری منتقل و بخش دیگر نیز درمخازن ویژه نگهداری این کالا ذخیره سازی شده است.
به گفته محمدی کرجی ران، همچنین از ابتدای فروردین تا نیمه آبان ماه سال جاری 335 هزار و 643 تن شکر و 274 هزار و 397 تن ذرت از طریق 6 پست اسکله ویژه کالاهای اساسی تخلیه و به استان‌های مقصد حمل شده است.
وی اظهار کرد: درحال حاضر12 کشتی با ظرفیت 724 هزار و 177 تن انواع کالای اساسی درحال انجام مراحل اسنادی هستند که هفت فروند کشتی حامل گندم، 2 کشتی روغن خوراکی، 2 کشتی حامل جو و یک کشتی نیز حامل شکر بوده که پس از اتمام فرایند قانونی طی روزهای آینده در بندر شهید رجایی پهلودهی می‌شوند.
گفتنی است؛ کالاهای اساسی در تعریف عمومی مشمول کالای ضروری است، به تعبیری برخی کالاها مانند سوخت(بنزین وگاز)، گندم، برنج، روغن نباتی، گوشت قرمز، جو وذرت به دلیل استفاده بیشتر در سبد غذایی مردم و تأثیر آن بر روی بازار عرضه و تقاضا با نام کالای اساسی معرفی می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :