در حوزه ذخیره گاه زیست کره حرا در روستا و اسکله سهیلی جزیره قشم انجام شد؛

آموزش 110نفر از قایق رانان و فعالین گردشگری در جزیره قشم

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم، از اجرای برنامه آموزش بیش از 110 نفر از قایق رانان و فعالین گردشگری حوزه ذخیره گاه زیست کره حرا در روستا و اسکله سهیلی و فراگیری ضوابط و اصول تفرج در این ذخیره گاه از سوی این افراد خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از شمانیوز، سید محمد هاشم داخته با اشاره به اینکه این برنامه در قالب برگزاری کارگاه آموزشی توسط مدیریت محیط زیست این سازمان در ساختمان تماشاگه حرا در اسکله سهیلی انجام شد، گفت: در این کارگاه مباحث مربوط به ضوابط و اصول تفرج در ذخیره گاه زیست کره حرا توسط «محمد غواصی» کارشناس محیط زیست دریایی مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم به قایقرانان شرکت کننده دراین کارگاه ارائه شد.
داخته، حفظ آرامش، مدیریت زباله، رعایت فاصله  با حیات وحش و رعایت محدوده سرعت را از جمله این ضوابط  نام برد و افزود:  درپایان این دوره گواهی شرکت در کارگاه برای حاضرین صادرشد.
وی ذخيره گاه حرا را تنها منطقه حفاظت شده از جنگل هاي حرا در حاشيه شمالي خليج فارس و درياي عمان  اعلام کرد و گفت: بيشترين تراكم پوشش این جنگل ها را نيز همين منطقه داراست. 
مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه حدود 80 درصد از آبزیان خلیج فارس دوره تخم ریزی خود را در این جنگل ها می گذرانند، افزود:  منطقه حفاظت ‌شده حرا و تالاب بین المللی خورخوران با وسعتی بیش از 86 هزار هکتار در حد فاصل دلتای رودخانه مهران و جزیره قشم قرار گرفته است. 
گفتنی است؛ این منطقه علاوه بر داشتن عناوین منطقه حفاظت شده و تالاب بین المللی درسال 1976 میلادی به شبکه جهانی انسان و کره مسکون (MAB) پیوست و عنوان ذخیره گاه زیست کره را نیز به خود اختصاص داد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :