به همت سازمان منطقه آزاد ماکو؛

27 کلاس درس در منطقه آزاد ماکو آماده بهره برداری است

مدیر آموزش و پرورش ماکو گفت: سه مدرسه با 27 کلاس درس، احداث شده توسط سازمان منطقه آزاد ماکو با هزینه 250 میلیارد ریالی آماده بهره برداری است.

به گزارش فرینا، نادر بهرامی در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به نگاه مثبت و همکاری تنگاتنگ مسوولان سازمان منطقه آزاد ماکو نسبت به رفع تنگناهای آموزش و پرورش در این منطقه گفت: در 2 سال گذشته، ادارات آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو در قالب مروجان سلامت 20 میلیارد ریال با همراهی سازمان منطقه آزاد ماکو هزینه کرده اند.

بهرامی افزود: در 2 سال گذشته سه مدرسه 10، 9 و 8 کلاسه با اعتباری بالغ بر250 میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد ماکو احداث شده که آماده بهره برداری است.

وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه همکاری و مشارکت 50 درصدی سازمان منطقه آزاد ماکو در راستای ریشه کنی مدارس کانکسی در این منطقه خبر داد و افزود: این تفاهم نامه در مرحله تعیین پیمانکار بوده که امیدواریم با این حرکت مدارس کانکسی در این منطقه ریشه کن شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم در این دیدار با قدردانی از نگاه مثبت مسوولان سازمان منطقه آزاد ماکو در راستای همکاری با نظام تعلیم و تربیت اظهار داشت: با توجه به‌ اینکه سرانه فضای آموزشی در شهرستان ماکو 2.9 مترمربع به ازای هر دانش آموز است، همکاری منطقه آزاد ماکو در راستای جمع آوری مدارس کانکسی و بهبود وضعیت فضای آموزشی شایسته تجلیل است.

مهین منافی افزود: آموزش و پرورش استان نیز در راستای بهبود وضعیت شاخصهای آموزشی و پرورشی با سازمان منطقه آزاد ماکو همکاری تنگاتنگی دارد.

منافی تاکید کرد: آینده نگری در توسعه فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد ماکو باید از طریق توسعه آموزش و پرورش محقق شود.

منطقه آزاد ماکو شامل شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :