امضای تفاهم نامه میان ژئوپارک جهانی قشم و نهاد کتابخانه های عمومی جزیره

تفاهم نامه همکاری میان ژئوپارک جهانی قشم و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قشم با حضور علیرضا امری کاظمی، مدیر ژئوپارک جهانی قشم و امینه دریانورد مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان به امضا رسید.

به گزارش فرینا به نقل از شما نیوز، علیرضا امری کاظمی، مدیر ژئوپارک جهانی قشم پیرامون امضای این تفاهم نامه، بیان کرد: این تفاهم نامه همکاری دو جانبه در راستای اجرای طرح ترویج و معرفی ژئوپارک به اعضای کتابخانه های سراسر جزیره به امضا رسیده است.
امری کاظمی با بیان این مطلب افزود: از آنجایی که کتابخانه ها یکی از نمونه های بارز تعامل بین ژئوپارک و نهاد کتابخانه ها به شمار می آید؛ آشنایی کتابداران، اعضای کتابخانه‌ها، دانشجویان، پژوهشگران و عموم مراجعه کنندگان با مفهوم ژئوپارک، اهداف ژئوپارک جهانی قشم، زمین شناسی و ژئوسایت‌های ژئوپارک در جزیره قشم و ارتقاء سطح آگاهی عموم جامعه از  برنامه‌های ژئوپارک از طریق کتاب و کتابخوانی از اهداف اصلی این تفاهم نامه است.
وی ادامه داد: با اجرای این تفاهم نامه کتابخانه ها مرکز ترویج و معرفی ژئوپارک به اعضای ثابت کتابخانه ها، دانشجویان، پژوهشگران داخلی و خارجی و عموم مراجعه کنندگان موجب ترویج و معرفی ژئوپارک برای عموم می شوند.
به گفته مدیر ژئوپارک جهانی قشم؛ برگزاری دوره های آموزشی برای کتابداران و اعضای کتابخانه های سراسر جزیره با موضوع ژئوپارک و برنامه‌ها و اهداف ژئوپارک، تربیت و صدور کارت همیار ژئوپارک برای اعضای ثابت کتابخانه های جزیره از برنامه های اجرای این تفاهم نامه است.
امری کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه ها نیز در این تفاهم نامه به معرفی و ثبت نام اعضای کتابخوان در طرح همیار ژئوپارک، همکاری در جهت برگزاری کارگاه ها و همایش‌ها برای دانش آموزان همیار و دعوت اعضای فعال کتابخانه ها جهت حضور در جشنواره ها، کارگاه های آموزشی می پردازند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :