مشاور رییس جمهور در دیدار با جمعی از جامعه معلولان کشور تاکید کرد:

لزوم اقدام جهادی برای ایجاد اشتغال پایدار معلولان در مناطق آزاد کشور

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت با جمعی از نمایندگان جامعه معلولین کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش فرینا، سعید محمد در این نشست ضمن تبریک به مناسبت این روز، بر لزوم اقدام جهادی برای ایجاد اشتغال پایدار معلولان در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور تاکید کرد و گفت: توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای معلولان کشور از اهداف دبیرخانه شورایعالی مناطق است که با همکاری جامعه معلولین با این دبیرخانه به این مهم دست خواهیم یافت.
وی افزود: در مناطق آزاد کشور به دنبال این هستیم که سرمایه گذاران را ملزم به جذب مددجویان و معلولان در واحدهای تولیدی در مناطق نماییم.
مشاور رییس جمهور ادامه داد: با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی برای رفع آسیب های اجتماعی برنامه ریزی کنیم و با شناسایی نقاط مناسب در مناطق، منابع را در جای مناسب هزینه کنیم و در کوتاه ترین زمان بهترین نتیجه را بگیریم.
سعید محمد بر تشکیل کمیته مناسب سازی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی تاکید کرد و گفت: لزوم استاندارد سازی هتل ها و اماکن سکونت گاهی برای معلولان در مناطق آزاد کشور از اولویت های ما در مناطق محسوب می شود. به همین منظور باید از دیدگاه های سازنده آقای محمودنژاد مشاور امور معلولان در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و سایر عزیزان معلول برای برنامه ریزی بهتر و ایجاد زیرساخت های تفریحی، ورزشی و گردشگری مناسب برای این عزیزان استفاده کنیم.

در این نشست تعدادی از نمایندگان معلولان از میزبانی شایسته مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تقدیر کردند و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند.
ایجاد زیرساخت و بسترسازی مناسب برای حضور معلولان در اماکن تفریحی و ساحلی مناطق آزاد، توجه به توانمندسازی و اشتغال پایدار برای معلولان، ایجاد گردشگری درمانی و توانبخشی تخصصی برای سالمندان و معلولان ضایعات نخایی در مناطق آزاد از جمله موضوعاتی بود که از طرف نمایندگان جامعه معلولان در این نشست مطرح شد.

گفتنی است؛ «سعید محمد» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در این نشست در حکمی «علی همت محمودنژاد» را به عنوان «مشاور دبیر در امور معلولان در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی» منصوب کرد.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :