اعتبار کارت هوشمند شهروند الکترونیک متولدین قشم 5 ساله شد

تاریخ : سه شنبه 16 آذر 1400        عکاس :

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، رامین جعفرپور با اعلام این مطلب گفت: تسهیل ارائه خدمات‌ و تکریم به مطالبات قشموندان از جمله دلایل این اقدام بشمار می رود.
جعفرپور با اشاره به استقبال ساکنان جزیره قشم از طرح کارت هوشمند شهروند الکترونیک قشم افزود: از آغاز اجرای این طرح در سال 1390 تا کنون  78هزار و 420 نفر شامل  58هزار و 723 نفر مرد و  19هزار و 697 نفر زن در این سامانه ثبت نام کرده اند.
وی تصریح کرد: از کل افراد ثبت نام کننده در این سامانه افزون بر 28هزار و 620 نفر یعنی 36درصد آنها متولدین قشم هستند.
جعفرپور، فعال بودن کارت هوشمند شهروند الکترونیک را از شرایط پنج ساله شدن اعتبار آن اعلام کرد و گفت: متولدین قشم از زمانی که در سامانه شهروندی عضویت آنان تمدید شده و کاربری آنان فعال بوده باشد، شامل این افزایش اعتبار اتوماتیک به مدت 5 سال می شوند .
وی همچنین از برنامه ریزی مديریت فناوري اطلاعات و تحول ديجيتال سازمان منطقه آزاد قشم برای توسعه خدمات در زمینه بهره برداری از کارت هوشمند شهروند الکترونیک خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر داشتن این کارت برای دریافت تخفیفات عوارض ورود و خروج از جزیره قشم، ثبت پلاک خودرو و شماره گذاری، امور مربوط به اصناف و ... کاربرد اساسی دارد.
طبق آخرین سرشماری سراسری کشور در سال 1395جمعیت کل جزیره قشم 148٬993 نفر است که از این تعداد 66٬801 نفر در نقاط شهری و 82٬160 نفر هم در نقاط روستایی سکونت دارند.



نظرات بینندگان