850دانشجوی خلبانی از مراکز آموزشی فرودگاه بین المللی پیام فارغ التحصیل شدند

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به وجود هفت مرکز آموزش خلبانی در این فرودگاه عنوان کرد: امروز فرودگاه بین المللی پیام میزبان بیشترین تعداد مراکز آموزشی خلبانی کشور است که به دنبال آموزش های ارائه شده و فعالیت های صورت گرفته از سال گذشته تاکنون حدود 850 دانشجوی خلبانی از این مراکز فارغ التحصیل شدند.

به گزارش فرینا، نادر ثناگو مطلق اضافه کرد: مراکز آموزش خلبانی مستقر در فرودگاه بین المللی پیام با 40 فروند هواپیمای سبک در حال ارائه آموزش های خلبانی طبق استانداردهای روز دنیا به علاقمندان این رشته هستند.

ثناگو مطلق با بیان اینکه هم اکنون حدود 2 هزار نفر در مراکز آموزش خلبانی در فرودگاه بین المللی پیام در حال آموزش هستند تصریح کرد: در پایان این دوره به فارغ التحصیلان گواهینامه های خلبانی، هواپیماهای شخصی و خلبانی تجاری ارائه می شود.

وی با اشاره به استقرار  دانشگاه صنعت هوانوردی ایرانیان به عنوان تنها دانشکده جامع صنعت علم و هوانوردی ایران در این منطقه به دیگر ظرفیت های فرودگاه بین المللی پیام اشاره و تاکید کرد: این فرودگاه از ظرفیت نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر برخوردار است که تاکنون چندین فروند از این هواپیماها در قالب پروازهای کارگو در فرودگاه پیام به زمین نشسته اند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام ادامه داد: با رونق گرفتن این بخش از هوانوردی فرودگاه این ظرفیت وجود دارد که روزانه محصولات کشاورزی استان و منطقه  به کشورهای مختلف صادر شود.

ثناگو مطلق در ادامه به انجام پروازهای تفریحی از فرودگاه بین المللی پیام اشاره و عنوان کرد: هم اکنون در کنار پروازهای کارگو، مسافری و آموزشی پروازهای تفریحی نیز از پیام در حال انجام است.

 هم اکنون در روزهای پنجشنبه و جمعه پروازهای تفریحی با هواپیماهای 2 نفره در حال انجام است که مورد استقبال مردم قرار گرفته و بنا داریم تا پس از انجام برررسی های لازم پروازهای تفریحی را از فرودگاه بین المللی پیام افزایش دهیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :