تولید رنگ آبی پارچه های جین برای اولین بار در کشور

مدیر عامل شرکت دانش بنیان رنگینه بنیان صوفی از تجهیز خط تولید این شرکت با منابع صندوق دانش بنیان پژوهش و فناوری ارس برای تولید رنگ آبی پارچه های جین خبر داد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا صنعتی با اعلام این خبر گفت: با تجهیز شدن خط تولید شرکت و در حال حاضر تولید این محصول به طور محدود و به میزان 30 تن در سال آغاز شده است.

صنعتی افزود: به دلیل نیاز بالای کشور به این محصول وارداتی، این میزان تولید فعلا برای عرضه به بازار داخلی برنامه ریزی شده است.

 وی در مورد ویژگی های این محصول تولیدی گفت: محصول تولیدی شرکت، رنگ ویژه آبی است که برای رنگرزی پارچه جین به کار می رود و تا به حال تولید مشابهی در داخل کشور از این نوع رنگ خاص وجود نداشت.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان رنگینه بنیان صوفی در مورد اهمیت کیفیت در این محصول تولیدی، تاکید کرد: پارچه که محصول نهایی صنعت نساجی است، پیوسته در برابر آزمون شستشو قرار دارد و از طرفی به دلیل نزدیکی به پوست بدن، فعالین این صنعت در قبال سلامتی مصرف کننده مسئولیت سنگینی بر دوش دارند. از این رو رنگ نساجی به عنوان یکی از مواد اولیه صنعت نساجی در مرغوبیت و کیفیت محصول نهایی و فاکتور مهم سلامتی مصرف کننده، نقش ویژه ای بر عهده دارد.

 صنعتی در رابطه با بازار بین المللي این محصول، گفت: رنگ نساجی پارچه های جین تنها در چند کشور مثل چین، هند و آلمان تولید می شود. این در حالیست که ما در روش ابداعی خود تنها از مواد ساخت داخل استفاده می کنیم و هیچ ماده اولیه وارداتی درتولید این محصول به کار گرفته نمی شود.

وی در توضیح چگونگی شکل گرفتن ایده اولیه این کار گفت: تجربه این کار و پیش زمینه این تولید به بیست سال پیش و دوران تحصیل و مطالعات من در دانشگاه صنعتی شریف بر می گردد.

مدیر عامل شرکت رنگینه بنیان صوفی در ارتباط با روند تحقیق و تولید نمونه محصول، افزود: این شرکت در سال 1389 به ثبت رسیده بود اما با توجه به حدود 10 سال غیر فعال بودن مجموعه، امروز باید گفت، رنگینه بنیان صوفی،شرکتی نو پا است. این شرکت مجددا در سال 1398 با ایجاد تغییر در نام و موضوع فعالیت وبا نگاهی نو و متفاوت وارد عرصه تحقیق و تولید شده است.

صنعتی تصريح کرد: اولین قدم ما تجهیز آزمایشگاهی در سوله شرکت واقع در شهر صنعتی مراغه بود. کارهای تحقیقاتی در این آزمایشگاه انجام گرفت و نمونه آزمایشگاهی محصول ساخته شد.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :