مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار:

چابهار پایتخت دریایی کشور می شود / ایران را نمی شود از حمل و نقل منطقه حذف کرد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار پایتخت دریایی کشور می شود.

به گزارش فرینا؛ عبدالرحیم کُردی که در آیین گشایش همایش و نمایشگاه لجستیک چابهار سخن می گفت با بیان اینکه چابهار یکی از 4 شهر اصلی لجستیکی کشور محسوب می شد، تصریح کرد: بندر چابهار به پایتخت لجستیکی و دریایی کشور بدل خواهد شد.
کردی با بیان اینکه برای دستیابی به این مهم نیازمند ایجاد شبکه پرقدرت حمل و نقلی هستیم، افزود: خوشبختانه ایجاد این شبکه و همچنین ایجاد صنایع پتروشیمی و فولاد در بندر چابهار در اسناد بالادستی دیده شده است.
وی ادامه داد: آنچه در رابطه با بندر چابهار اهمیت دارد بحث هزینه و زمان به عنوان دو عامل مهم در حوزه لجستیک است به همین علت تلاش برای یافتن مسیرهایی با کمترین هزینه ـ زمان ممکن از سوی کشورهای مختلف ادامه دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: کشورهای آسیای میانه و روسیه در قالب کریدور شمال ـ جنوب و چین با پروژه یک کمربند ـ یک راه در تلاش هستند که هزینه های لجستیکی خود را کاهش دهند و در این رابطه ایران جایگاه ویژه ای دارد.
کردی با اشاره به اینکه علیرغم برخی تلاش ها در سال های اخیر ایران همچنان جایگاه مهمی در حملو نقل منطقه دارد، گفت: آنها نمی توانند ایران را نادیده بگیرند چون می دانند که اقتصادی ترین و به صرفه ترین مسیر ممکن در منطقه از طریق ایران است.
وی با بیان اینکه این ظرفیت ها باید از روی کاغذ فراتر رفته و عملیاتی شوند، خاطر نشان کرد: با برگزاری همایش هایی مانند همایش و نمایشگاه چابهار در صدد هستیم که حلقه های مختلف زنجیره تامین را با همفکری و همگرایی در تمام بخش های حمل و نقلی و ذیمدخل به یکدیگر متصل کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: طرح جامع منطقه آزاد چابهار نیز که در سال 98 از سوی مجلس تصویب شد نیز تکمیل شده و به زودی در شورای عالی مناطق آزاد مطرح خواهد شد.
کردی در پایان تاکید کرد: برای توسعه لجستیکی منطقه آزاد چابهار مشاور مجزا انتخاب شده است تا از تمام ظرفیت های مربوط ه به خوبی بهره برداری شود.  

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :