لزوم اجرای قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد در اروند به نفع فعالین اقتصادی

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند بر لزوم اهمیت اجرای قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد در اروند به نفع فعالین اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش فرینا، خانی در دیدار با فعالین اقتصادی منطقه در فرمانداری ویژه شهرستان آبادان که با حضور سید رضا فاطمی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولین استانی و محلی برگزارشد؛ افزود : توقعات در این دو شهرستان به دلیل استقرار سازمان منطقه آزاد به مراتب از سرزمین اصلی در رسیدن به اهداف اقتصادی و حذف بروکراسی های اداری بالاتر است.

وی با اشاره به مغتنم شمردن هماهنگی دولت و مجلس انقلابی در شرایط فعلی، خاطر نشان کرد: با توجه به این مهم انتظار می رود قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد در این منطقه جاری و همچنین ناهماهنگی ها و مشکلاتی که در منطقه وجود دارد و قابل حل هستند را رفع کنیم.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند همچنین در این نشست بر اجرایی شدن احکام ماده 27 چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ماده 65 احکام دائمی برنامه توسعه کشور در خصوص تفویض اختیار وزارت صمت به این سازمان در راستای اعمال مدیریت یکپارچه و ایجاد رشد اقتصادی مناسب در این منطقه تاکید کرد.

خانی افزود: به دنبال افزایش تخفیفات و همچنین معافیت های گمرکی در مناطق محروم تا میزان 35 درصد هستیم.

وی همچنین در پایان با اشاره به ظرفیت این منطقه با دارا بودن 4 نماینده در مجلس شورای اسلامی و سرکار آمدن هیات دولت انقلابی، اظهار داشت: حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد تجاری ـ  صنعتی به منظور ایجاد شرایط مطلوب برای فعالین اقتصادی امری مهم و ضروری است.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :