برگزاری جلسه هم اندیشی جهت راه اندازی مرکز ترک اعتیاد بانوان در منطقه آزاد اروند

  • سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 - 12:48
  • اروند
  • 0 دیدگاه
مدیرتوسعه اجتماعی و ورزشی سازمان منطقه آزاد اروند در جلسه هم اندیشی جهت راه اندازی مرکز ترک اعتیاد بانوان، گفت: طی ده روز می بایست الزامات راه اندازی مرکز ترک اعتیاد(TC) بانوان، بررسی شود.

به گزارش فرینا، پیمان ادیبی در نشستی مشترک با روسای بهزیستی شهرستان های آبادان و خرمشهر، مسئول کمیسیون بانوان فرمانداری آبادان و مدیر مرکز(TC) آقایان اروند، ضمن بررسی جوانب و عوامل موثر در راه اندازی مرکز ترک اعتیاد و نگهداری بانوان، اظهار داشت: می بایست مرکزی را ایجاد کنیم تا بیمار بهبود یافته پس از خروج از مرکز ترک اعتیاد، مجددا اقدام به مصرف مواد مخدر نکند و روند استمرار مصرف، قطع شود.

ادیبی تأسیس مرکز ترک اعتیاد با رویکرد توانمند سازی و پس از ان اشتغال را مهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به نظرات کارشناسی حاضرین در نشست و جهت ایجاد انگیزه درونی برای افرادی که پس از طی دوره ترک وارد اجتماع می شوند؛ با همکاری مراکز فنی و حرفه ای در راستای کارآفرینی و اشتغالزایی، آموزش ها و مهارت های لازم در اختیار بهبود یافتگان قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر روند هرچه سریع تر اخذ مجوزهای لازم برای تأسیس مرکز ترک اعتیاد بانوان، خاطرنشان کرد: روسای بهزیستی آبادان و خرمشهر با همکاری کمیسیون بانوان فرمانداری های دو شهرستان طی حداکثر ده همه ملزومات چنین مرکزی را بررسی نموده تا در جلسه بعدی تا هرچه سریع تر وارد فاز عملیاتی شویم.

مدیرتوسعه اجتماعی و ورزشی سازمان منطقه آزاد اروند ، تصریح کرد: اگر هر یک از اعضای حاضر در این نشست بتوانند مکان های بلا استفاده ارگان های دولتی که می توان از آن بعنوان ساختمان مرکز ترک اعتیاد بانوان استفاده کرد را پایش و رصد کنند، سازمان منطقه آزاد ضمن پیگیری این موضوع در تجهیز و راه اندازی آن همکاری لازم را خواهد نمود.
پیمان ادیبی در خصوص عدم حمایت های لازم طی یکی دو سال اخیر توسط سازمان منطقه آزاد اروند از مراکزی نظیر ترک اعتیاد را مشکلات داخلی این سازمان عنوان کرد و افزود: تلاش داریم در جهت رفع آسیب های اجتماعی و به طور خاص اعتیاد بانوان؛ حلقه ای ایجاد کنیم تا ابتدا پیشگیری، ترک، توانمند سازی و در نهایت اشتغال بهبودیافتگان در اولویت فعالیت های حوزه اجتماعی مان قرار گیرد.

در مراکز ترک اعتیاد TC تی سی برنامه پذیرش و ترک اعتیاد افراد وابسته به مواد محرک و مخدر صورت می گیرد. دوره درمان معمولا 4 تا 6 ماه بوده و در چهار مرحله انجام می شود.
در این مراکز خدمات روانپزشکی، روانشناختی، مددکاری و کار درمانی (با هدف ارتقا مهارت های اجتماعی در جهت امر درمان) به صورت کامل انجام می شود و هدف کلی از این درمان تغییر در سبک زندگی فرد معتاد است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :