مشاور رئیس جمهور در نشست مسئولین و نخبگان پلدشت: 

زیرساخت های سرمایه گذاری در بزرگترین منطقه آزاد جهان در حال آماده سازی است

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: زیرساخت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد جهان در حال آماده سازی بوده و برای رسیدن به این هدف نیازمند همراهی نمایندگان مجلس و تمامی دستگاه های اجرایی هستیم.

به گزارش فرینا، سعید محمد روز جمعه در جلسه شورای اداری پلدشت افزود: فراهم نمودن شرایط سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو با جدیت در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عدم حضور سرمایه گذاران در منطقه موضوع حذف معافیت قانونی مالیات بر ارزش  افزوده و گمرکی است افزود: همراهی خوبی در موضوع اعمال معافیت های مالیاتی  و گمرکی علیرغم پیگیری های انجام شده صورت نگرفته و  هنوزمحقق نشده و مقرر شده است در جلسه سران قوای سه گانه توسط رئیس جمهور پیگیری شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور، با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو  ظرفیت های زیادی به جهت همجواری با کشورهای آذربایجان و ترکیه دارد ادامه داد:‌ این منطقه بزرگترین منطقه آزاد جهان است و این معایب و محاسنی دارد که از معایب آن به دشواری ایجاد زیرساخت و محصور کردن منطقه و از محاسن آن نیروی انسانی پرشور و توانمند، می توان اشاره کرد.

سعید محمد، ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی دقیق در دبیرخانه بتوانیم شرایط برای سرمایه گذاران فراهم کنیم و با حضور سرمایه گذاران شاهد بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم منطقه باشیم.

وی با بیان مشکلات مربوط به عدم اجرای ماده 65 احکام دائمی توسعه کشور اظهار داشت: در صورتیکه تمامی دستگاه ها خود را مقید به تمکین از قانون و تبعیت از حکمرانی متمرکز سازمان منطقه آزاد بدانند بخشی از مشکلات سرمایه گذاران رفع میشود چرا که این دستگاه ها با اعمال دستورالعمل های خلق الساعه توسط وزارتخانه ها برای فعالین اقتصادی مشکل ساز میشوند.

مشاور رییس جمهور، همدلی و انسجام بین ادارات و منطقه آزاد ماکو را خوب توصیف کرد و افزود: روابط خوبی بین ارکان های مختلف حاکمیتی در داخل منطقه شاهد هستیم که انشاء اله با تداوم همکاری های روزافزون شاهد شکوفایی این منطقه در همه زمینه ها باشیم.

سعید محمد، استفاده از منابع عمرانی ملی و استانی برای رفع مشکلات زیرساختی منطقه را مهم ارزیابی کرد و خواستار پیگیری استاندار،‌نمایندگان و مسئولین مرتبط برای تحقق رقم تخصیص داده شده در بودجه 1401 شد.

وی در پایان تزریق امید به جامعه را که در گیر مشکلات اقتصادی ناشی از مشکلات مناقشات منطقه ای، تحریم ها می باشد خواستار شد و گفت:‌ هر مسئولی در جایگاه خود موظف به انجام امورات مردم به نحو احسن و بی منت است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :