مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی:

شرایط رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌ بنیان در صنعت پتروشیمی تسهیل می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با تاکید بر اینکه شرایط رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان در این منطقه بهبود می یابد گفت: صنعت پتروشیمی از استقرار شرکت های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری در منطقه، استقبال می‌کند.

به گزارش فرینا، پیام برزگر در نشست هم‌اندیشی با رئیس پارک علم و فناوری و دبیر شورای فناوری و نوآوری استان خوزستان که در محل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد اظهار داشت: نوآوران، صاحبان فکر و طراحان کسب و کار دانش بنیان از سرمایه های اصلی حوزه ایجاد اشتغال محسوب می شوند.
برزگر ادامه داد: باید توجه داشت که ایجاد شرکت های دانش بنیان در تولید دانش فنی مورد نیاز شرکت های پایین دستی نقش قابل توجهی خواهد داشت و علاوه بر این نیز زمینه اشتغال نخبگان دانشگاهی را فراهم می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه از جمله اولویت های این سازمان توجه ویژه به رویکرد ملی ایجاد شده در بکارگیری از محصولات و فعالیت های دانش بنیان بر اساس منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری شعار سال 1401 را «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری کرده اند؛ در همین راستا نیز صنعت پتروشیمی، ارتباط موثر با پارک های علم و فناوری، شتاب دهنده ها و شرکت های دانش بنیان را با جدیت بیشتر پیگیری خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اضافه کرد: بهره گیری از نخبگان و مراکز دانشگاهی با محوریت گسترش فعالیت های دانش بنیان در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با هدف رفع مشکلات، بهبود بهره وری و افزایش اشتغالزایی از رویکردهای اصلی این سازمان خواهد بود.
برزگر تصریح کرد: استقرار شرکت های دانش بنیان در محل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، امکان تجمیع تقاضاهای فناورانه شرکت های پتروشیمی مستقر در این منطقه برای ساخت تجهیزات صنعتی نوآورانه (ساخت برای اولین بار) و تولید لیسانس فنی در پایین دست را نیز فراهم می کند.
وی خاطرنشان کرد: این سازمان تلاش دارد تا تعامل و همکاری حداکثری شرکت های دانش بنیان با طرح‌های پتروشیمی  را تسهیل بخشد که این اقدام به دستیابی به دانش فنی بخش های پایین دست زنجیره ارزش محصولات صنعت پتروشیمی، منجر می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به برنامه ریزی های انجام شده برای انجام بازدیدهای علمی و تورهای فناوری ویژه شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: این بازدیدها با هدف شناسایی مشکلات، موانع و چالش های موجود در صنایع مستقر در منطقه انجام خواهد شد.
برزگر یادآورشد: انعقاد و تبادل تفاهمنامه های همکاری علمی، پژوهشی و فناوری با مراکز علمی و دانشگاهی و پارک های علم و فناوری در این سازمان افزایش خواهد یافت به نحوی که بتوانیم با تکیه بر برنامه ریزی دقیق و تلاش های جهادی، شعار سال مقام معظم رهبری در سال 1401 را در سازمان منطقه ویژه جامه عمل بپوشانیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :