مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی:

خط 63 کیلو ولت بندرشهید رجایی 90 درصد پیشرفت دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: طرح زمینی کردن خط 63 کیلو ولت بندر شهید رجایی با حدود 90 درصد پیشرفت از مردادماه سال گذشته در حال اجرا است.  

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار ایرنا، علی‌رضا محمدی‌کرجی با اشاره به اجرای طرح خط 63 کیلو ولت در بندرشهید رجایی اظهارداشت: اجرای این طرح مهم با هدف جمع‌آوری خط دو مداره هوایی موجود و آزادسازی حریم خط هوایی در اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی و افزایش ایمنی خط درحال اجرا است.

محمدی کرجی، جلوگیری از حوادث ناشی از برخورد عوامل طبیعی و غیرطبیعی با شبکه، افزایش ظرفیت انتقال توان الکتریکی، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری از شبکه،کاهش قطعی برق در راستای مدیریت انرژی و رضایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری و انتقال کالا از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

به گفته وی، طبق زمان‌بندی این طرح، شبکه یادشده مردادماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی خاطرنشان کرد: خطوط انتقال زمینی از ایمنی بیشتر و خطرات کمتری برخوردارند و احتمال قطع برق و خاموشی در این روش بسیار کمتر است.

منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در فاصله 15 کیلومتری خروجی غربی شهر بندرعباس واقع شده که با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با 80 بندر معروف بین المللی و 21 خط کشتیرانی لاینر، بیش از یک سوم تجارت دریایی ایران را پشتیبانی می کند.

این بندر با وسعت 4هزارو 800 هکتار در مرکز کریدور ترانزیتی شمال ـ جنوب واقع شده و بزرگترین و پیشرفته ترین پایانه های کانتینری کشور را در اختیار دارد و 90 درصد کالای کانتینر کشور، 70 درصد ترانزیت و 55 درصد صادرات و واردات بنادر کشور از این بندر جابجا می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :