امضای تفاهم نامه برای هوشمندسازی شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه

مدیرعامل شرکت شهر صنعتی کاوه از امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری متقابل میان شرکت شهر صنعتی کاوه و شرکت مخابرات استان مرکزی خبر داد.

به گزارش فرینا، مجتبی افرند در گفت‌وگو با ایسنا، به جزئیات برگزاری نشستی با مدیر مخابرات منطقه مرکزی پرداخت و اظهار کرد: امضای این تفاهم‌نامه به منظور بهره مندی صنایع مستقر در شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه از ظرفیت‌های حوزه هوشمندسازی و  سرویس‌های مخابراتی انجام می‌شود.

افرند با اشاره به اینکه در حال حاضر زیر ساخت‌های ارتباطی فیبر نوری در منطقه ویژه اقتصادی کاوه به صورت کامل اجرا شده است، افزود: هوشمندسازی خدمات شهری از مباحث با اهمیت در حوزه مدیریت شهری است.

وی، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، ارائه خدمات مطلوب شهروندی، ارتقای سطح امنیت و مدیریت بحران را به عنوان بخشی از مزایای این طرح عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه، به نصب دوربین‌های نظارتی و پلاک خوان، نصب تلویزیون شهری، سامانه قبوض و اتاق مانیتوریگ شهر به عنوان اقدامات صورت گرفته در مسیر هوشمندسازی شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر در شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه 18 کیلومتر فیبر نوری اجرا شده است.

افرند تصریح کرد: شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه به عنوان بزرگترین قطب صنعت کشور با حرکت به سمت یک اقتصاد تولید محور با ایجاد اشتغال و درآمد پایدار بدون وابستگی به نفت، ارزش افزوده مهمی را برای کشور مهیا کرده است.

وی با اشاره به چشم انداز توسعه محور شرکت شهر صنعتی کاوه گفت: با فراهم کردن زیر ساخت‌ها در راستای استفاده حداکثری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود و افزایش بهره‌وری منابع و  ایجاد درآمد پایدار در شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه اقدامات مهمی در حال شکل گیری است که ادامه این مهم نیازمند همکاری و تعامل سایر دستگاههای اجرایی است.

مدیرعامل شرکت شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه، ابراز امیدواری کرد که موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد، برخورداری از راه آهن اختصاصی، قرارگیری در مرکزیت جغرافیایی ایران، مجاورت با قطب‌های صنعتی و جمعیتی کشور و زیرساخت‌های مناسب این منطقه ویژه اقتصادی، نقطه شروع تحولی بزرگ در راستای تبدیل شدن آن به بندر خشک شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :