مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

تقویت تولید و اشتغال آفرینی دستور کار اساسی کشور است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ضرورت توسعه و گسترش سرمایه گذاری و تولید و ایجاد اشتغال مولد از این طریق در سال تولید، دانش بنیان واشتغال آفرین دستور کار اصلی کشور است و در این راستا نیازمند پی ریزی تلاش های نوینی هستیم.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی در جلسه کارگروه اشتغال زندانیان که با حضور رئيس کل دادگستری استان آذربایجان غربی،‌ دادستان کل، مدیرکل زندانهای استان آذربایجان غربی و مسئولین شهرستانی در منطقه آزاد ماکو برگزار شد افزود: علیرغم اینکه ماموریت اساسی مناطق آزاد کمک به توسعه اقتصاد ملی وپیوند آن با اقتصاد بین الملل از طریق گسترش سرمایه گذاری و تولید، صادرات، انتقال فناوری و جلب و جذب منابع ضروری برای کشور است،‌این سازمان در طول هشت سال گذشته با وجود تمرکز اصلی در ایجاد و تکمیل زیرساختهای دسترسی، امورزیربنایی، آموزشی، فرهنگی و بهداشتی جامعه محلی در سطح شهرها و روستاهای متعدد منطقه، ایجاد زیرساخت های تولید در بخش های مختلف اقتصادی از جمله شهرک های صنعتی و اراضی کشاورزی و بهرمندی از ظرفیت های نیروی انسانی منطقه را نیز در دستور کار خود داشته است و البته تلاشها تا رسیدن به شرایط مطلوب ادامه دارد.

عبدالرحیمی افزود: منطقه آزاد ماکو از 8 سال گذشته عمده فعالیت های خود را صرف پاسخگویی به نیازهای جامعه محلی از جمله زیرساخت های راه هاو جاده ها، مراکز درمانی آموزشی،‌ احداث مدارس وآبرسانی به روستاها در راستای کمک به توسعه و عمران منطقه و محرومیت زدایی کرده است.

وی از همکاری دستگاه قضا در استیفای حقوق بیت المال و جلوگیری از تعرض به حقوق مردم تقدیر کرد و بیان داشت: سازمان منطقه آزاد ماکو به جد به دنبال استیفای حقوق بیت المال و جلوگیری از تعرض به حقوق مردم است و در این راستا اقدامات خوبی نیز انجام گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ضمن انتقاد از هرگونه ایجاد بی ثباتی در قوانین و مقررات بویژه در حوزه مناطق آزاد اظهار داشت: بی ثباتی در قوانین و تغییرات مکرر در مقررات و تغییر شرایط کسب و کار در مناطق آزاد، توسعه سرمایه گذاری های موجود و ایجاد سرمایه گذاری های جدید در این مناطق را با مشکل جدی مواجه می کند.

عبدالرحیمی خاطرنشان ساخت: در سال تولید،‌دانش بنیان و اشتغال آفرین همه باید در تحقق این شعار و حمایت از سرمایه گذاری، کارآفرینی و اشتغال تلاش مضاعف داشته باشیم.

وی در پایان تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را جهادگران واقعی جنگ اقتصادی تحمیلی به کشورمان یاد کرد و افزود: بر همه ارکان حاکمیت و قوای سه گانه فرض شرعی و قانونیست که در رفع چالشهای پیش روی تولیدکنندگان در حوزه های مختلف تامین مواد اولیه، فناوری های بروز و تامین مالی گامهای جدی بردارند و از تولیدکنندگان حمایت و پشتیبانی واقعی به عمل آورند.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :