رفع موانع تولید؛ تعلل در اجرای پروژه‌های سایت صنعتی، پذیرفتی نیست

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، به‌منظور بررسی آخرین وضعیت عمرانی، زیرساخت و رفع موانع تولید واحدها، از شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر بازدید کرد.

به گزارش فرینا، معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای این سازمان به جهت بررسی آخرین وضعیت سایت صنعتی آبادان و خرمشهر، بازبینی وضعیت زیرساخت‌ و اجرای پروژه‌ها، همچنین پیگیری شرایط واحدهای مستقر و فعال با هدف رفع موانع تولید، از شهرک صنعتی آبادان و خرمشهر بازدید کرد.

در این بازدید که با همراهی مدیر توسعه و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد اروند، کارشناسان و صاحبان واحدهای مشاغل و واحدهای تولیدی مصادف بود، مهندس علی خانی در نشست با متولیان امر، نسبت به نیاز واحدهای تولیدی به انشعابات انرژی، همچون آب، برق و گاز تا پایان سال، خواستار ارائه و برنامه‌ریزی برای تامین حجم مورد نیاز شد.

اصلاح معابر سایت‌های صنعتی منطقه از دیگر مباحثی بود که در خلال این بازدید به صورت تفصیلی و با هم‌فکری کارشناسان امر، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، در این بازدید، با تاکید بر تعیین تکلیف پروژه‌های مغفول مانده شهرک‌های صنعتی منطقه تا یک هفته آینده، تصریح کرد: برای فعالیت کامل سایت صنعتی باید یک طرح جامع همراه با برنامه زمان بندی تهیه شود.

خانی ادامه داد: به کسانی که مجوز اعطا شده، تعهد داده شده که زیرساخت نیز برای واحدهای تولیدی آنها فراهم شود، بنابراین تا گزارشی از اقدامات تهیه نشود، بدین معناست که کاری نیز انجام نشده است.

بر اساس این گزارش، در ادامه این بررسی میدانی، از برخی واحدهای تولیدی سایت‌های صنعتی آبادان و خرمشهر بازدید صورت گرفت.

همچنین در سلسله گفت‌وگو با متولیان امر در خلال بازدید تاکید شد که اقدامات لازم جهت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی از واحدهای صنعتی در دستور کار قرار گیرد.

همچنین برخی از چالش‌ها و موانع موجود در مسیر تولید و صادرات برخی واحدهای صنعتی مورد بررسی قرار گرفت و رایزنی‌های لازم با متولیان امر در منطقه و فرای سرزمین اروند برای اخذ مجوزهای لازم انجام گرفت.

در ادامه، از روند پروژه احداث واحد تولیدی تلاش صنعت دیرین دقیق، روند فعالیت شرکت تولیدی کامیاب پلاست اروند و طرح توسعه شرکت شمس جاوید اروند بازدید به‌عمل آمد.

در خلال این بررسی میدانی، از کلیدخانه برق سایت صنعتی خرمشهر نیز بازدید شد و دستور تسریع در روند کار و تسهیل در روند ساخت آن نیز از سوی معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، ابلاغ شد.

در پایان این بازدید چند ساعته، مدیران نواحی صنعتی در حضور عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، نشستی در راستای جمع‌بندی تصمیمات اخذ شده برگزار و ضمن تعریف پروژه‌های زیرساختی و عمرانی برای سایت‌های آبادان و خرمشهر، مصوباتی در راستای بهبود شرایط ساختاری سایت صنعتی منطقه آزاد اروند تصویب شد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :