در دومین جلسه هم اندیشی همایش علمی سازه های نوین گلخانه‌ای مطرح شد؛

راهبری صنعت گلخانه ای ایران با محوریت ارس

دومین جلسه هم‌اندیشی همایش علمی «سازه‌های نوین گلخانه‌ای» به میزبانی معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد.

به گزارش فرینا، دومین جلسه هم‌اندیشی همایش علمی سازه‌های نوین گلخانه‌ای در ارس با حضور معاونین و مدیران این سازمان و نیز مدیران شرکت‌های گلخانه‌ای ارس تارلاامیر، آرتان قوچ ارس، مانارام ارس و نیز گوزل طبیعت برگزار شد.‌

 در ابتدای این جلسه سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزا ارس با اشاره به جایگاه محصولات کشاورزی در ارس، تبدیل منطقه آزاد ارس به قطب تولیدات گلخانه‌های شیشه‌ای در کشور و لزوم تقویت مرجعیت علمی منطقه در این حوزه را مورد تاکید قرار داد.

 علی نوید با بیان اینکه دانش فنی موجود در شرکت‌های مستقر در منطقه در حد تکنولوژی‌های روز دنیاست، تصریح کرد: اشتراک این دانش و تجربیات با سایر بهره‌برداران در کشور می‌تواند به توسعه این صنعت بیانجامد که این امر به طور مستقیم افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی را به همراه دارد. از این رو برگزاری همایش علمی که به صورت پنل تخصصی خواهد بود منجر به محوریت یافتن منطقه در راهبری صنعت گلخانه‌ای کشور خواهد شد.

 سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این نشست ضمن ارائه نکته نظرات خود و تاکید بر پیاده‌سازی ایده‌های مطروحه، خواستار مشارکت حداکثری بخش خصوصی در اجرایی کردن این همایش شد.

 معرفی نحوه استفاده از سازه‌هایی با صرفه اقتصادی، دعوت از انجمن گلخانه‌داران کشور برای همایش، تولید و انتقال دانش به کشورهای همسایه، دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه کشاورزی، تداوم جلسات هم‌فکری دبیرخانه همایش در طول سال از مواردی بود که در این نشست از سوی سرمایه‌گذاران مطرح شد.‌

 این همایش اواخر آبان ماه سالجاری در منطقه آزاد ارس برگزار خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :