وزیر اقتصاد:

سیاست‌گذاری‌های اقتصادی دولت به سمت حمایت از تولید و سودآوری صنایع پیش می‌رود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تلاش می کنیم مسیرهای سیاست‌های اقتصادی از جمله بودجه سال آینده به نحوی تعیین شود که به فعالیت و سودآوری صنایع کمک شود و پیام نهایی سیاست‌گذاری دولت و همراهی بخش خصوصی این باشد که کشور در سال آینده اشتغال بالاتری داشته باشد.

به گزارش فرینا به نقل از شادا، سید احسان خاندوزی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان از دیرباز تاکنون قلب تپنده فعالیت‌های اقتصادی کشور بوده و فرهنگ اصیل و کارآفرینانی دارد و باید توجه داشت برخی از بزرگان اقتصادی اصفهان ارزش معرفی شدن به عنوان الگو را دارند.

وی افزود: در دو ماه اخیر ناآرامی‌هایی در جامعه ایجاد شده که اگر فعالان اقتصادی محکم، امیدوار و با نگاه به آینده حرکت کنند می توان بر این تزلزل‌های کوتاه‌مدت غلبه کرد و از مسیر اصلی منحرف نخواهیم شد.

وزیرامور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اگر مردم در لحن، بیان، کلام و تصمیم فعالان اقتصادی تعللی ببینند تاثیر مخربی خواهد داشت‌، گفت: وجه مشترک پیوند دهنده میان فعالان بخش خصوصی و دولت که برای اقتدار ایران می‌جنگند، آرمان‌های آنان است‌ و توقع دارم فعالان اقتصادی بخش خصوصی در شرایط فعلی کمک کننده و امید دهنده باشند.

وی تأکید کرد: ما به عنوان سیاستگذار نیز تلاش می کنیم مسیرهای سیاست‌های اقتصادی از جمله بودجه سال آینده به نحوی تعیین شود که به فعالیت و سودآوری صنایع کمک شود و پیام نهایی سیاست‌گذاری دولت و همراهی بخش خصوصی این باشد که کشور در سال آینده اشتغال بالاتری داشته باشد.

خاندوزی با بیان اینکه با دستگاه‌های اجرایی بدنه دولت می جنگیم تا بخش خصوصی برای انجام فعالیت و اخذ مجوزها، سریعتر به نتیجه برسد، گفت: دستگاه‌های اجرایی از کاهش قدرت خود شاکی هستند اما این تصمیم را با جدیت دنبال میکنیم تا نفع آن به تولید برسد.

وی افزود: برای تغییر دادن این مسیر به سختی فرمان‌های حرکت اقتصاد را به سمت تسهیل و تکریم بیشتر فعالان بخش خصوصی می کشانیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :